Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 1651 ggr
Okashi
0

Vilken musik...

…föredrar du att lyssna på medan du tecknar eller målar? :)

Själv föredrar jag oftast power metal, dock är min sambo inte så förtjust i att lyssna på power metal hela dagarna så ibland får jag helt enkelt klara mig utan :P

Gemela
0

Oftast lugn musik med piano :)

Okashi
0

Mysigt mysigt :)

Salish
0

Lite olika beroende på vad jag målar. Målar gärna fantasyinspirerat, och då brukar Nightwish funka bäst ;)

Okashi
0

Ja nightwish är härligt att lyssna på :) De har varit på hög volym många ggr.

Azmaria
0

japansk musik, rock eller pop..ingen skillnad, jag tecknar lika bra av båda och får lika mycket inspiration av båda ^^

Make Pasta not War, Vee~

Okashi
0

Har också haft en j-rock/pop period i mina dagar, men aldrig till mit tecknande tror jag :)

Kan lägga till en fråga här bara för att;  Tycker ni att olika  musik förändrar sinnesstämningen i era verk? :)

Azmaria
0

#6 ajja ;D jasså, inte det? jag tycker man får massa inspiration av j-musik, speciellt om man vill teckna manga bilder, vilket jag tecknar ofta ^^ haha.

Angående frågan, jaadå, det gör det, vill man teckna en actionscen med snabba rörelser så kanske inte lugn keltiskt musik  är så passande val xP

Om jag tecknar fina fantasy landskap så föredrar jag lyssna på keltisk musik, exempelvis Celtic Women eller Enya.  Och skall jag ha en stridscen på en gata så lyssnar jag på rock och snabb musik, låtar med andra ord som har lite fart och fläng.  Och om bilden skall vara lite ledsam och så drar jag till med min favorit låt, Gazette - cassis, från den låten får jag känslorna bäst på pappret.

Make Pasta not War, Vee~

Okashi
0

#7 Nej det har huvudsakligen varit power/melodisk metal för mig faktiskt :) Även när det tecknades manga. Givetvis kunde det ibland dyka upp  j-rock/punk, men det var ju blandade låtlistor. :)

Haha precis, det får en inte precis att bli energisk med den musiken kanske :P Men så tycker jag också det är med musiken, det blir oftast bäst om det passar till känslan i bilden man vill få fram.

MiniAndMe
0

hehe jag brukar sätta på radion på rix fm… x) inte för att jag lyssnar för jag blir så inne i det men annars är det ju så tyst! x)

När jag sitter med katten går det ännu bättre tycke jag och han gillar inte att ha musik på… <33

Okashi
0

Kul att se nån som inte nödvändigtvis lyssnar på musik till teckning :) Och katter är ju mysiga !

MiniAndMe
0

#10 - hehe jupp! <33

Zabbio
0

Har musik ibland men inte alltid, och det blir samma som jag lyssnar på i vanliga fall (allt från Voltaire Voltaire, Stephen lynch, Dragonforce, Gråfötterna, Falconer och.. annat.. även lugnare låtar kan vara riktigt mysiga..:P )

Musiken påverkar kanske sinnesstämning.. men jag brukar välja musik efter humör och målar också efter humör så det blir nog mer humör baserat än musikbaserat..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.