Darrig..
är det bara jag som är otroligt darrig när jag målar med ritplattan?
jag darrar ihjäl mig jue, vet inte hur jag ska göra för att få strecken raka,, det går verkligen inte.
Någon som vet hur man kan träna upp det?
jag har haft ritplattan i ett år nu och jag har målat rätt mycket sedan dess och det har verkligen inte blivit bättre.
Denna gjordes, som det står på bilden, 2 augusti 09.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Stora svepande och ganska snabba rörelser med handen brukar inte bli darriga, eller om man tar små, korta skiss-streck. Gärna inzoomat. Sen får man fixa till det lite med suddit :)
Men att försöka rita långsamt och jämnt är nästan omöjligt, för mig iaf.
Eller så använder du penn verktyget för att dra släta linjer, finns en artike om det här inne någonstans :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Håller med Zabbio, snabba rörelser är det som gäller :) Då kommer du att se att strecken kommer att bli mindre darriga.
men hur gör man snabba rörelser om man ska göra nåhot litet? om ni kollar på bilden med den my little ponnyn på.
Medarbetare på Djurfoto

Det behöver ju alltså inte vara supersnabba rörelser, och sen är ju inte my little pony - bilden jätteliten heller :) Men det är ju kanske något man får träna på helt enkelt - att göra snabba streck.
Sen går det ju alltid zooma in på saker när du gör det digitalt - och då är det ju inte så litet längre :) Eller så kan du ha en högre upplösning på "pappret".
hum, kanske. jag får pröva mig fram lite 
Medarbetare på Djurfoto

Visa resultatet sen, det blir nog bra =D Är själv väldigt darrig, men om jag tänker för mycket på det så blir det bara värre!
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Jadå 
Medarbetare på Djurfoto
jag kan tycka att det är viktigt att ha ett bra stöd för armbågen och att armen vilar stadigt mot knät eller bodet osv. i mitt fall har jag väldigt späda hanleder som lätt blir stela och kalla vilket går ut i fingrarna efter en stund, så jag har handledsvärmare/stöd/skydd när jag tecknar ibland.
Min blogg: SweGizmo.se
Assåjaglhan inte måla, det ser jätte fult ut._.
Medarbetare på Djurfoto