Teckning iFokus

Teckning

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 3719 ggr
fiffiluren
0

Måla av tävling 9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yes, jag vann visst förra omgången så jag får starta nästa Glad

Jag satt och velade mellan ett par bilder, men jag bestämde mig till slut för ekan. Det här är "min" båt på mitt absoluta favoritställe i världen. Vet inte hur många timmar jag har spenderat i den här båten.

Så jag vill nu att ni målar eller skulpterar båten i va form ni vill och känner er bekväma med Glad. Endast ett bidrag per person.

Jag kommer också att lägga upp en bild på huset så att ni kan kombinera bilderna om ni känner för det, annars är det ekan som är huvudmotiv.

Tävlingen kommer att pågå till måndagen den 31 maj, då jag kommer utse en vinnare som också får anordna nästa tävling Glad

Så sätt igång och måla nu allihop, vill ha många bidrag

fiffiluren
0

Och så huset, dom sagt det är valfritt att kombinera bilderna, inget måste Glad

strawberrii
0

Kanske gör ett försök. (: Få se om jag kommer på ett lurigt sätt att kombinera huset och ekan bara…

Hittade ju en låda med akvarellpennor i skrivbordslådan igår Tungan ute

fiffiluren
0

Kanske får flytta fram sistadatum, det här går vansinnigt segt… Obestämd

Ni som inte deltar. Varför? Är det motivet? Har ni inte tid? Ids inte? Kom igen, behöver svar på sånna frågor för å veta om det över huvudtaget är värt att ha sånna här tävlingar.

Eija
0

Hej fiffiluren….är ett tag sen som jag var här, vet inte riktigt varför…men det verka som att något hände här inne, kan inte sätta fingret på det…..jag var väldigt aktiv och ställde upp på övningarna som fanns, och visa även mina alster, men nu har jag haft en paus i mitt tecknande….har så mycket annat just nu

Jag känner det som att jag kan inte tillföra något mer här…det finns så många duktiga konstnärer här inne, som kan ge tips o råd, vilket inte jag kan…är ju inte någon lärd utan har bara ritat o målat för mig själv….

Jag kikar in då o då, och ser ju självklart, att det är trögt här, det kan ju bero på att våren är kommen och många får annat att göra istället, för aktiviteterna är lägre på andra sajter med, så det är inte bara här inne…

Visst är det tråkigt…men hoppas att det kommer igång igen snart

kram

Eija

fiffiluren
0

jag upplever att det har vart trögt här inne hela den tiden jag har varit medlem iaf, vet inte hur länge det är men det är ett par månader. det är jävligt synd för jag själv känner inte till nån annan sida där det är lite lättare att få kritik på bilder och sånt.

ok, jag kan erkänna att även min aktivitet på sidan har sluttat ordentligt, men det beror nog på just för att man knappt får någon respons, kanska har folk bättre saker för sig.

vet inte…

Ebbafoto
0

Tänkte börja med en bild nu, även fast det är sent. Kan det vara så att det är för sent att börja? Skrattande

fiffiluren
0

nejnej, kommer det in väldigt lite biddrag så skjuts bara sistadatumet upp :) Kul att det är nån som är med, har faktist funderat på att göra en själv, inget som deltar i tävlingen, utan som inspiration för att kicka igång folk :)

Okashi
0

Jag tycker båten är ett underbart fint motiv, och ser fram emot att kanske göra ett försök imorrn - när jag för en gångs skull har den stationära datorn helt för mig själv i ett par timmar.  :P

Men jag håller med om att det är dåligt med aktivitet här inne, vilket är väldigt synd :/ . Det är ju så mysigt med lite intimare forum där man kan få lite konstruktiv kritik och så, och man behöver ju inte vara skolad inom konst och så för att ge användbar kritik på andras alster :)

fiffiluren
0

Precis, och sen om man är mindre erfaren att man får hjälp av andra att bli bättre. Men jag har pratat med flera som inte vill publicera här inne för att de tycket att dom är "dåliga", synd det där…

Okashi
0

Ja, det är verkligen synd. Man ska ju kunna publicera här för att utvecklas, och få tips - det är ju hela grejen! :) Det här är ju ett väldigt snällt forum,  och folk är allmänt trevliga .

Okashi
0

Hittade inte pennan till min Ritplatta, så det blev bläck som låg och skräpade hemma O.o

Blev inte så bra, men den den duger kanske som bidrag iallafall.. :) Och vi får helt enkelt bortse från det dåliga fotot jag tog på bilden :P

fiffiluren
0

#13 riktigt nice :) kul med ett biddrag :)

Okashi
0

Ja vi får hoppas att det kommer in några fler! :)

filifjonk
0

13# jag vet inte vad du pratar om med "inte så bra", det är ju en jättefin och levande bild i all sin enkelhet, den är skitsnygg! Ju!

Okashi
0

#16 Tack så mycket :) men den kunde ju helt klart ha varit bättre, blev för mycket vatten här och var. :)

Okashi
0

Kom igen folket! Nåt mer bidrag kan vi väl skaka fram? ;)

fiffiluren
0

tävlingen skulle haft sista datumet den sista maj, men det har bara kommit in ett biddrag, så det funkar ju inte…

Måste ha ett till!!! Minst! Kom igen nu! Det behöver inte ens vara seriöst, gör ett försök! Det är bara nyttigt att måla något annat som omväxling Flört

Kommer det inget biddrag innan måndagen den 7e juni så avblåser jag tävlingen och löser därefter vad som händer…

Erdiz
0

synd det inte var mer bidrag och tävlingen dog ut. Jag hitta hit ganska nydligen och skulle tycka detta vore jätte kul hoppas någon startar en ny:)  hade gärna målat lite:)

fiffiluren
0

det finns en kontrasttävling du kan kolla in :) Det är tråden högst upp som heter Tecknarutmaningen #1

men jag håller helt klart med, det är väldigt synd att det inte är mer aktivitet här inne, det är många tävlingar som bara går i botten…

Okashi, om du vill får du starta nästa tävling, du blir väl automatiskt vinnaren då du var den enda som deltog ;)

Okashi
0

Jadå jag kan starta nästa :) Jag msåte väl kunna fixa fram en bild tycker man.