Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 2348 ggr
amanda-h
0

Kritik - fälttävlansponny

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar min lite kritik på den här sötnosen som just sparkat av sin ryttare Oskyldig.

Gjord med akvarellpennor, fast jag har inte använt vatten utan bara ritat med den som vanliga färgpennor ^^

Har skickat in den till en tävling också med chans att vinna ett rosa schabrak (ett sådant ponnyn har på sig på bilden) Tungan ute

Topknot
0

Härlig stil du har :) jättefin!
haha, jag använder också akvarellpennor som vanliga färgpennor :P

amanda-h
0

Tack så jättemycket!

Ja, oftast har akvarell bättre kvalité än vanliga färgpennor, enligt mig iaf.

amanda-h
0

Puttputt Skrattande

amanda-h
0

Får putta upp en gång till innan jag ger mig. Klarar ni inte mer än en enda kommentar?

Topknot
0

Ja, det är ju ganska dött här på TiF tycker ajg :/

Sehvrin
0

Väldigt söt bild och fint färglagd Glad

Jag tycker du fått till ett fint flyt på manen och svansen. Det jag reagerar mest på är bakbenen: Det närmsta bakbenet känns som om det är i lite onartulig ställning, jag tror att hästar lyfter mer fram och upp än bak och upp. Det bakben som är längst bort borde vara lite längre fram för att få hästen att se mer balanserad  ut och får lite mera djup.

Jag tycker att det är kul att du valde lite udda motiv. Något jag tror skulle förstärka bilden skulle vara om du hade lagt till den avkastade ryttaren också.

Lycka till med tävlingen!

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

amanda-h
0

#5 Visst är det.. Väldigt tråkigt :/

#6 Tack! Det där med bakbenen har du nog alldeles rätt i, hade ingen referensbild och då kan det bli så. Men tack så mycket för beröm, tips och kritk i alla fall! Skrattande