Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-djur
Läst 5465 ggr
Mimmie94
0

Hjälp med häst? :)

Hejsan :) Det är många som är väldigt duktiga på att rita hästar här, så jag tänkte be er om hjälp :)

Blev inspirerad alla häst teckningar här, så jag tänkte försöka göra en själv, dock har jag aldrig i mitt liv ritat en häst förr, så det bli spännande..

Det jag behöver hjälp med är … manen.. heter det så? xD Som ni märker så är jag ingen höjdare på hästar heller, ursäkta Skäms

Jag använder mig av blyerts och har ingen aning om hur jag ska göra manen (?) och svansen realistiska… nån som kan hjälpa mig? :)

Har tyvärr ingen bild på teckningen, den är i skola, men ska försöka ta ett foto imorgon :)

Birke
0

Det blir nog enklare att hjälpa när bilden kmr, men det är inte svårare än att rida vanligt hår på tex människor :D

Noukah
0

Visa pållen! :)

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Använd foto på detaljer som du är osäker på ;)

Manen växer uppåt från mitten av nacken, och tyngden gör att den viker sig. Det kan vara bra att täna så så att man förstår att de första millimetrarna (eller centimertarna på en kortare man) fortfarande står uppåt innan den viker sig och häger längs sidan/sidorna. Det är likadant på människor.

Sen finns det en punkt 1-2 dm bakom öronen; manen framför den punkten viker sig lite framåt och åt sidan, och manen bakom den punkten viker sig lite bakåt och åt sidan. Fins en virvel på halsen där om man tittar noga :)

På bilden har jag gjort en beskrivning; de vita pilarna r hur manen växer och kanske flyger runt lite nr hästen jobbar, de blå och röda visar hur manen hänger och viker sig när hästen är stillasående :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Mimmie94
0

# 3 tack så mycket!

här är den:)

Eija
0

Mimmie94…..skämtar du…..Flört….dina hästar är ju kanonfina…fortsätt du, jag tror bestämt att du kommer att fixa till man o svansen hur lätt som helst…..

Haztparken
0

Vad fin! #4 Den bilden har jag också ritat ;D Fast jag kunde inte lägga ned jättemycket tid då det var på bilden i skolan ^^

Mimmie94
0

#5 haha, tack , men jag vill inte sabba det ;D

#6 haha, jaa, jag hittade den också på bilden!

Men, boken var helt sönder, så det var bara två sidor kvar, och det var framsidan och typ sista sidan, så tittade av framsidan, men den var ju i färg, så har nog skuggat lite fel nu när jag gjorde den i blyerts :(

Haztparken
0

#7 Mm våra sånna böcker är också helt söndriga, synd för där är många fina bilder annars.

Nä men jag tycker du har skuggat väldigt bra! :D Bättre än vad jag gjorde ;) Fast sen skuggade jag på ett annat vis också.

Mimmie94
0

#8 jaa, dom böckerna är faktiskt jätte bra! Har haft stor hjälp av dom, iallafall när jag skulle lära mig rita blommor :)

Hur gör du när du skuggar?:)

Haztparken
0

#9 Tja jag är inte så jättebra men antingen så som du gjorde på bilden eller typ lite streckaktigt, lite olika typer ^^

Mimmie94
0

#10 aha, ok :) Jag har lite svårt att sluta skugga… kan aldrig göra lite utan det blir jämt super mycket ;D

Mimmie94
0

Nu är bilden klar :) Ursäkta om det är en dålig bild. Men jag har bara min mobilkamera :(

Första häst bild, så lite mild kritik? :)

[tildaah]
0

Jag säger bara Herregud! Det är den finaste hästbilden jag har sett! Är det verkligen din första hästbild? Förvånad
Superfin!

Anfa
0

Riktigt fin, den påminner om hästarna i Mulan-filmen :D Visst finns de nån sån film? xD Jag har tecknat hästar flera år men din är mycket finare!!!

[Wildglow]
0

När jag ritar svart man så brukar jag bara dra lite streck, annars gör jag lite som #3 ^^
Rita hästar är väl något man måste utveckla en lite egen stil för(allt tecknande för övrigt också) ^^, Alla mina hästar är väldigt speciella, de har stort huvud XD

Din bild var verkligen jättefin, jag har ritat hästar länge men kan knappt rita dem framifrån *surar*
Hästen vars huvud är sett underifrån skulle jag dock vilja ha lite mer markering av käkbenen så känslan av att man ser undersidan av hästens huvud kommer fram.
För övrigt, jättefin bild. Håll upp arbetet! :]