Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-fantasy
Läst 5342 ggr
Papaya
2010-09-15 23:50
0

Anubis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan. :) Jag var sjuk idag och roade mig med att läsa lite om egyptisk mytologi och fick sedan lust att göra något av det. Resultatet blev Anubis, en gud med människokropp och schakalhuvud.

Ni får gärna kommentera bilden, och har du gjort något relaterat till egyptisk mytologi så lägg hemskt gärna in en bild :D

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Mimmie94
2010-09-18 01:05
0

Nej men så roligt! Hahaha, jag går en spetsutbildning som heter humaniora, och där har vi bla egyptologi. Så ser man Anubis här på teckning!

Snyggt!

Papaya
2010-09-18 12:26
0

Oj vad kul! Vi läser inte något för huvud taget om egypten i skolan :(

Tack! :)

//Emma

Zabbio
2010-09-27 02:11
0

Snygg, platsar i en skolbok eller liknande :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[BellaO]
2010-09-28 20:36
0

Riktigt snygg!:)

Papaya
2010-09-29 21:45
0

#3 & 4 Tack! :D

//Emma

[trumman]
2010-09-30 18:54
0

Papaya; du är VASS!

Snyggt - haru mer å visa?

Papaya
2010-09-30 22:30
0

#6 Tack! Kul att den uppskattas. :)

Jag har tyvärr inget mer på samma 'tema' nu men jag har lite planer på att göra fler egyptiska gudar snart. De läggs upp här i sådana fall. :) Jag skulle hemskt gärna vilja färglägga digitalt också, men känner mig inte tuff nog för det riktigt än. x)

//Emma

Zabbio
2010-09-30 23:12
0

#7 Det roliga med att färglägga digitalt är ju att du inte skadar orginalbilden, så det är bara att leka ;) Det finns många bra Ritprogram att börja med som är helt gratis, googla :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[trumman]
2010-10-01 19:02
0

Sitter själv och "lär mig teckna" igen efter alldeles för många år utan block.

Nu tecknar jag ju iofs med Ritplatta, så det blir inga block heller. Men ska nog köpa mig ett och alltid ha med mig igen som på den gamla goa tiden.

Till ämnet: färg! Jag suger på färg, så är det, har vart svart vit i hela mitt liv och det är egentligen bara i paint jag har färglagt saker (se min tråd Konst….igt!)

Kan ingen skriva ihop en artikel om FÄRGLÄGGNINGENS GRUNDER och så så man kan börja träna nu när man har Ritprogram etc, plz!