Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 10631 ggr
Ilya
2010-10-04 22:01
1

Skuggpennor - var?

Vart köper man skuggpennor, ni vet såna stumpar som man skuggar med?

Kikade in på bokhandeln idag men där hade dem inte.

[trumman]
2010-10-05 10:57
1

Ett tips: Innan man kom på att man kunde sälja ihoprullade, tätt sammanpressade penformade pappersrullar till folk för dyra pengar klarade sig konstnärer ypperligt med fingrarna! :)

Eller tops, eller en bit rullat vikt tyg, eller självrullat papper osv…

Mimmie94
2010-10-05 13:40
0

stopf tror jag dom heter det du letar :)

Själv brukar jag beställa från http://www.artistica.nu/

:)

Ilya
2010-10-05 13:51
0

#1 Jag har skuggat med fingrarna hela tiden tills jag började använda skuggpenna i skolan och märkte vilken skillnad det blev! Fingerskuggning blir klumpigt och inte lika snyggt gjort och dessutom blir man så himla kladdig. Därav min fråga :)

Men en tops kanske fungerar bättre.. ska testa!

#2 Kärt barn har många namn ;) tack för länken, ska kika!

Zabbio
2010-10-05 17:45
0

Själv föredrar jag stompfar, och inte är de dyra heller :) Har sett både på panduro och i olika bokhandlar.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

bea28
2010-10-05 22:30
0

fördelen med en stompf är ju att man kan skugga på mycket mindre ytor än med ett finger. jag brukar skugga med fingerspetsen om det gäller stooora ytor, typ hår eller bakgrunder. sen brukar jag ha stompfen till mer detaljarbete :P annars brukar stompfar finnas o köpa lite varstans, till och med på claes ohlssons konstnärshylla ^^

Ilya
2010-10-05 23:22
0

#4 Nej precis, det är inte alls dyrt såg jag på artistica :) Runt 4 spänn för en enda stompf.

#5 Aha! Får se om jag går förbi CO någon dag, vore ju toppen om man slapp beställa från internet och deras fraktkostnader :P