Taylor Lautner.. Hjälp! :)
Jag håller på att måla en realistisk bild för första gången och skulle behöva lite hjälp. Vet någon hur jag ska göra för att få håret mer realistiskt? Vart ska man skugga och vart ska man lägga till ljusa partier… Sen även hans panna ser lite platt ut.
Vore tacksam för svar! :)

Klicka helst på ikonen till höger för större bild..
Har du ritat av någon bild? Isåfall så ser du väl hur det ser ut på den bilden.

Nej jag använe mig inte av någon referensbild…

putt..
Jag tycker bilden ser ganska så bra ut som den är . Möjligtvis att göra lite mer hår på vänster sida (altså hans högra sida), det ser lite platt ut där. Och möjligtvis om du provar hä lite mörkare uppe på pannan just under luggen, och lite mörkare vid sidan av pannan, vid tinningen på vänster sida (hans högra sida) ? Du kan ju prova o se om det blir bättre. Annars tycker jag bilden är hämla fin.

Tack så mycket. Ska försöka förbättra den :)
#5 Men jag tycker den som sagt ser jättebra ut redan. Jag är inte säker på det där jag sa gör det bättre . Jag ritar också människor, men jag har inte ritat människor sådär ur fantasin så mycket så jag vet som sagt inte vad som skulle få det att se mer verkligt ut. Det hade vart en annan sak om man hade haft ett riktigt foto att kolla på o gämföra med.
jag tycker att den är fin! Kanske om du skulle höja hår fästet lite på vänster sida (hans högersida) så det är ganska ojämnt där även ögonbrynen är olika i höjden.
Annars jätte fin jobbat!! :)
Mvh Emma Tange