Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 2099 ggr
RosaKiwi
0

Är jag ett hopplöst fall?

Hejsan Allihopa!

Min stora dröm är att bli tatuerare.

Men jag har ALDRIG kunnat rita för fem öre trotts att jag har det sk. i blodet (min farmor var konstnär).

Men eftersom jag har en längtan efter att bli tatuerare så har jag gett mig f*n på att jag ska klara det.

Satt igår och skissade lite, hade dock bara stiftpenna hemma.

Jag skulle vilja föra era åsikter om bilderna.

Tror ni att jag kommer till att kunna utvecklas eller är jag "ett hopplöst fall"?

Jag är 23 år om det spelar någon roll :P

Jag ser att ögat har förlång iris iaf :P

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

RosaKiwi
0

Här kommer nästa

Ilya
0

Det enda jag tänker när jag ser dina bilder är: Varför är alla här så duktiga?

Jag känner mig så fruktansvärt dålig när jag ser allas teckningar här på forumet, haha.

"Hopplöst fall", vad har du fått det ifrån egentligen? Du är ju superbra kvinna! :D

Keep going!

RosaKiwi
0

Menar du verkligen det??? Detta är första gången i vuxen år som jag har provat rita =)

Jag har ALLTID varit jätte dålig på att rita.

Har du bilder här på forumet som du har ritat?

Ilya
0

Klart jag menar det! Detdär kan du helt klart utveckla till något ännu finare.

Nej, klart jag inte har några bilder här på forumet när alla är så duktiga ;) kika in på min blogg om du vill se ett smakprov.

Började rita seriöst för några veckor sen bara, den jag är mest nöjd med är inlägget "Mitt fjärde porträtt". Den hittar du imitten ungefär.

Schnigel
0

Hej jag tycker du verkar ha stor potential! Krävs bara lite övning, tyckte läpparna va riktigt bra, jag kan knappt göra läppar XP Själva ögat så tror jag pupilen behövs placeras mer i mittten och ögat ska vara mer cirkelformat annars va det också bra. Det är bara att fortsätta du har det i dig! :D

RosaKiwi
0

Åh tack så mkt =)

Har införskaffat min några pennor och papper idag så det blir att öva, öva och öva ^^

Mimmie94
0

Tycker absolut inte att du är ett hopplöst fall! Mitt tips är att fortsätta iakta det du ska rita, t.ex. om du ska rita ett öga, titta på ett öga, kolla på alla linjer, skuggor, hur sitter ögonfransarna? Vilken form har ögat egentligen? Osv. osv.

Jag gör det själv, och varje gång jag iaktar mitt föremål, som jag kan ha ritat av flera gånger förr, så ser jag alltid nya saker jag inte har tänkt på förr :)

twinkle
0

Den bilden höggst upp är ju jätte fin!

RosaKiwi
0

Tack så mkt ^^

Noukah
0

Nej du är verkligen inte ett hopplöst fall!

Är du tillräckligt intresserad och har viljan - så blir du grym. Man skapar liksom sin egen potential.
Tänk på att ju mer du ritar, desto snabbare kommer du utvecklas. För du kommer aldrig bli sämre av att rita mer, snarare tvärtom!

Kanske att du bestämmer dig för att rita 10 skisser av samma sak om dagen - du kommer e en stor skillnad på ett år.

Du är duktig för att inte ha ritat igen förän nu, så sätt upp mål och KÖR tills pennorna glöder :)

Lycka till!

RosaKiwi
0

Tack så mkt :D

Det ska jag göra :P Har fått låna ett litet ritkit av min sambos far som är konstnär =)

hannakb
0

Du är ju jätteduktig! Fortsätt så!

PaaatyPalm
0

men bara för att du kan måla med penna och papper betyder det inte att du kan tattuera, helt annan känsla mm. Köp en maskin och en "kudde" och öva på det sättet också/istället

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

RosaKiwi
0

Nä, jag vet :P man kan meddela att jag har fått min lärlingsplats ^^

Zabbio
0

Alla kan lära sig :) Det kräver övning och kanske rätt handledning för att veta hur man ska öva, men det går.

Sen tycker jag inte att det såg så pjåkigt ut.

Grattis till platsen! :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

RosaKiwi
0

Tack så mkt =)

Det blir att öva hela dagarna nu ^^