Jag hittade en på claesohlsson för 400kr tror jag.. lite cool iom att den var böjbar, och den fungerade ok. Fast wacom är bättre, de hittar du lättast på nätet.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Funderar också på att köpa en… Det verkar roligt att rita med såna! Istället för med den klumpiga musen, fast nu är jag ju van vid den så det är kanske svårt att lära om, eller vad säger ni som har en???
Många Goa Kramar
Annisangel
Kanske ska kolla runt lite på claesohlson eller nåt :)
Det är ganska lätt att lära om, så prova på :)
Undrar samma sak vart man köper;)
Till lägger att jag vill kunna ha den till gimp,om det funkar ;)
Jag köpte min på webbhallen tycker dem är riktigt bra och har bra priser. Har en wacom baboo, tror den kostade runt 1000 när jag köpte den. Jag tyckte det inte alls var svårt att lära sig den, visst det tog kanske två dagar men nu kan jag knappt använda musen till nånting, tycker den bara är klumpig ^^
Tack för alla svar!
Har inte hunnit till stan för att kolla runt än men ska kolla lite nån dag i helgen kanske :)
Vet att det knappt finns nån annan stad än Norrköping som har MediaMarkt men är det nån som vet om det finns där?
Vad kostar en wacom i genomsnítt? Och vilken sida ska man köpa ifrån?
#10 Beror helt på modell. En vettig, enklare modell (tex wacom bamboo) ligger väl på 7-800kr.
---
Vill tipsa om att Lidl har en Ritplatta nu för 500kr. Inte waom och inget märke jag känner till, men den verkar bra. 1024 nivåers tryckkänslighet, tex.
#11 Okej, tack så mycket! :D
Kollade runt på cdon och såg att de hade tre olika modeller. Tycker den här verkar bra, men som sagt är jag inget vidare på sånt här.
10" ritbord för grafisk design och fotoredigering
- Kompatibel med Windows Vista/7 och Mac
- 1000 lpi upplösning
- 16:10 format
- Trådlös penna
- Adobe Photoshop Elements 6.0 medföljer
10 tummars Ritplatta, som gör det enkelt att illustrera, skissa, designa, redigera foton och bygga hemsidor. Massor av smarta funktioner och det finns medföljande mjukvara.
Mjukvara som medföljer:
CorelDRAW Essential Edition 3, Macro Key Manager, Mac driver
Förpackningen innehåller
- Slim Tablet 600U
- Trådlös ritpenna med batteri
- Pennhållare
- Manual
- CD-ROM med mjukvara och drivrutiner
Tycker ni att den låter något vidare, och hur stort är 10 "?
#9 de bör ha alla sorter av wacom och trust ritplattor. vi har det iaf här i sthlm på mm barkarby ^^
tillägga är att de ligger mellan 500-4000 beroende på vilken man vill ha.
#13 Tack så mycket! Då får jag kolla på Claes Ohlson och MediaMarkt imorgon :D