Teckning iFokus

Teckning

Etikettmin-tråd
Läst 6189 ggr
[Djurlinnea]
0

Linnéas teckningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer jag lägga upp alla bilder jag tecknar/ritar :) Även bilderna jag utgår ifrån/ritar av. Men dom flesta bilderna kommer upp i huvet och så börjar jag och skissa sen bygger jag på med skuggor och så. Skulle gärna vilja ha kritik också! :)

Här kommer första bilden ;) En liten kattunge som jag ritade i våras.

Kvalitén på bilderna är inte den bästa! ;)

[Djurlinnea]
0

Innan skolavslutningen älskade jag att bara rita disney figurer och Nalle Puh figurer ;) Blev en liten värld av det :P

[Djurlinnea]
0

Bilden jag är mest nöjd med och den som tog längst tid att göra…Kanske ser lätt ut men det var mycke med att få håret som jag ville och armen att inte bli för fet eller för smal eller att skuggorna skulle komma på fel ställe. Höll på med den i ca. 3 h ;) Är faktiskt riktigt nöjd med den :)

[Djurlinnea]
0

Den senaste som blev klar idag. Var nöjd tills jag gjorde fläckarna på dom…Men så här blev resultatet ialla fall:

Hade en bild jag rita av men vill inte lägga upp den då jag inte har tillstånd att ta den bilden. Ritade av den direkt från internet ;)

[Djurlinnea]
0

Nu har jag tomt på ideer…Behöver lite tips. Skulle vilja rita något som är ganska svårt…Som tar lång tid.Mycke detaljer. Har ni tips på vad jag kan rita? Skriv! :P

Azmaria
0

#0-3 riktigt fina allihopa :)

#4 angående ideer. Ha du provat på att teckna manga bilder? Dom flesta av dem innehåller mycket detaljer. På google kan du leta efter bilder där du kan få inspiration ^_^

exempel(inte min bild) --->

Make Pasta not War, Vee~

[Djurlinnea]
0

#5 Tack ;)

Det tänkte jag inte på :D Och ja dom har mycke detaljer ;) Det ska jag nog försöka mej på :P :)

[Djurlinnea]
0

Har ritat klart första mangan i mitt liv igår :) Den var inte så "detaljrik" för det var ju den första jag rita ;) Ville bara testa och se hur det gick att rita den :) Bild kommer senare idag :)

[Djurlinnea]
0

Första mangan ;)

[Djurlinnea]
0

Vill ha kritik på den ;)

Schnigel
0

Fina bilder! Tycker ditt första försök på manga ser riktigt bra ut, ett tips som jag gjorde för att lära mig manga när jag blev intresserad av det för ca 6 år sen var att rita av ibland, ibland bara ögon (eftersom dem är en väldigt bra kännetecken för manga) och hela figurer för att sen komma ihåg det senare. Den här sidan lärde jag mig jätte mycket av http://hem.passagen.se/cocktail_13/ Lycka till med ritandet ^^

[Djurlinnea]
0

#10 tack :) Ska kolla den sidan ;)

hannakb
0

Mangan som första försök var väldigt, väldigt bra! :)

Vet inte riktigt vad som behöver övas på? Den var ju jättebra! Men öva dig lite på ansiktsuttryck och hur ögonen ser ut de olika situationerna.

Boktips är "Teckna Manga" från Ica-förlaget

[Djurlinnea]
0

#12 Tack :) Okej, jo det ska jag öva mer på ;)

hannakb
0

#13 ;D

Music96
0

Angående teckna böcker för manga finns det ju också en från Yokaj studio, "Yosh! Teckna manga!" Som jag tycker är riktigt bra. :) Sen är ju ett bra sätt att teckna av andra för att lära sig, men tycker ändå den egna stilen är viktig. :)

Bilderna är jättefina! :)

[Djurlinnea]
0

Okej :) Tack :D

[Djurlinnea]
0

Nu kan jag då säga att jag inte har haft tid att varken rita eller börja skissa på något…Nu så har jag gjort en hel serie mangafigurer och vill rita någon annat nu ;) Och ni var väldigt bra på att ge tips så jag vänder mej till er igen! :D