Teckning iFokus

Teckning

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 3195 ggr
Zabbio
2010-12-04 14:04
0

Tävling; gör en tutorial!

Dags för en liten vintertävling nu tycker  jag, när det är mörkt och kallt ute kan man ju sitta vid brasan och rita! (Eller ha en liten digital brasa på datorskärmen brdvid photoshop kanske :P)

Tävlingen går ut på att göra en 'tutorial'' eller handledning är kanske ett bättre ord på svenska. Ni vet de där som finns bland artiklarna och på DeviantArt :)

Vad ni väljer att lära ut med er tutorial är helt valfritt och alla medier är tillåtna så länge de passar för teckning iFokus.

Jag kommer att vara enväldig domare och jag kommer att döma efter orginalitet (om  vi redan har en 'hur man ritar en häst' bland artiklarna så ska det mycket till för att en liknande tutorial vinner) och så klart på hur lättfattlig, tydlig och hjälpsam handledningen är :) En snygg uppläggning och underhållande stil skadar inte heller.

Vinnaren får sin tutorial inlagd bland artiklarna på sajten och jag ska se om jag kommer på något fint extra pris. Kanske en trisslott :)

Regler:

• Bidraget ska vara i ett format som kan bli en snygg artikel på sajten.
  • Alla medier är tillåtna, inklusive blyerts, färg, digitala medier osv.
  • Ni måste själva ha fotat eller ritat alla bilder i tutorialen.
  • Viss förklarande/förtuydligande text måste vara med.

Deadline är ''någon gång i början av januari'', så ni har en hel månad på er. Men vänta inte så länge! Jag är ju nyfiken på bidragen :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

MichaelE
2010-12-07 02:28
0

Får det vara en tutorial man har skapat sedan tidigare? Har en publicerad på Bildredigering iFokus som jag skulle kunna lägga upp på nytt.

Emma-Andersson
2010-12-07 19:31
0

Javisst, om den följer kriterierna :)

(Det är Zabbio, men på en kompis konto)

Zolah
2010-12-12 05:03
0

jag kan bidra med en video med tips, Men om det behövs kan jag göra den på svenska istället med tal.

http://livestre.am/vYLe

eller räknas inte den här som 'övriga medier' , visst jag målar på datorn men det är en video som sagt.

Zabbio
2010-12-12 11:36
0

Jag ser helst inte videor i den här tävlingen eftersom det ska passa att göra en artikel av det :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zolah
2010-12-12 17:26
0

Kan försöka, måste bråka med photoshop innan då :3

imaginatio
2010-12-17 10:36
0

lårer kul, få se im jag får inspiration och hinner med:)