Häst och ryttare
För första gången på evigheter kände jag att jag ville rita nåt, men inte nåt tidskrävande så jag gjorde en snabb teckning på mitt kassaste skisspapper och med en vanlig stiftpenna.
Det jag mest ville få igenom var ryttarens position i den här situationen. Sitter en ryttare såhär när hästen "småstegrar"? Annars så bråkade minnet med mig. ^^ Jag har inte använt någon referensbild, och hästens proportioner är kassa och skeva, men jag är iaf nöjd med ryttarens stövlar och deras vinkel eller vad man nu ska säga.
Ser ni något som inte jag ser? Vad ska jag tänka på nästa gång jag målar ett ekipage?
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Ryttaren är bra, och jag gillar uttrycket han/hon har :)
Däremot har h*n väldigt korta stigläder! Jockey?
Hästen är det lie värre med, som du sa :) Jag skulle faktiskt vilja se en lite höjd rygg och bakbenen mer under hästen, sen är det lite proportioner som spökar, frambenens tjocklek m.m.
Nästa gång så försök att ha samma kvalitet på båda individerna i ekipaget :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jo, jag tänkte också det. Men genom att inte göra stiglädret sträckt ville jag få det att se ut som att ryttaren spände sig och drog upp benen, så som man kan göra när man blir överraskad. Men som sagt det kan vara mitt minne som spökar. ^^ Tack så mycket för den konstruktiva kritiken! :D
//Emma

å jag är så dålig på att se sånt här 
men jag tycker att hästens huvud är lite för litet, fasst sj så ritar jag dom nästan alltid för stort så jag vet inte ;)
jag tycker att ryttaren sitter bra på hästryggen. Det som jag tyckte såg konstigt ut på hästen var frambenen. Dom ser för korta ut om man jämför med bakbenen.
Annors rikit snyggt tecknat :)
Make Pasta not War, Vee~

Jag tycker att hela teckningen är jätte fin :)
Tack så mycket alla! Det är alltid kul att att få råd som man kan ha användning för. ^^
//Emma
Bilden är fin<3;) Men hästens huvud är lite litet, tycker jag också. Men ryttaren är riktigt snygg:)
Riktigt snyggt tecknat. Ryttaren var jättesnygg, gillar stövlarna ;)
Dock var hästens huvud lite för litet o böjt, och frambenen för tjocka och högt upp. Och hästen var ganska lång och hade bakbenen ganska långt bort, annars sjukt fint!
Stiglädren lite korta, hörde att du sa att hon drog upp benen?
omöjligt eftersom hon trampar ner hälarna väldigt hårt;)
Mycket man måste tänka igenom när man ritar något speciellt,
sjukt fint tecknat annars :)
liebe kann manchmal sehr weh tun