Tecknarutmaningen 9
Det är hur roligt som helst att vinna, och jag är verkligen jätteglad att ha fått era röster. Ett litet litet bevis på att man själv är "going strong"
Då släpper jag instruktionerna till nästa tävling:
Temat är "It`s a codac moment" och så här går det till:
- Så här går det till: Man får bara bidra med en bild per tävling och det måste ha med temat att göra it`s a codac moment= Fånga ögonblicket… och du får tolka det hur du vill. Punkt slut!
- Vinnaren den här gången utses av mig: Den som vinner då får bestämma nästa tema, samt sitta i juryn och bestämma vilken som vinner dess tema :)
- Varje tävling pågår i två veckor; men den kommer förlängas. om det kommer in för få bidrag. Går det för trögt läggs den ner, men det låter ni väl inte hända va?
Tävlingen avslutas den 7 Januari, men förlängs om det inte kommer in mer än två bidrag.
Lycka till :)
mvh

Här är den, nya tecknarutmaningen
Får man rita av en annan bild och lägga upp? :)
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen

Om det inte strider mot upphovsrätt och lagar så varsågod:-)

Jag är med, teckningen är påbörjad, med inte klar än ;)
jag är med :3
jag sätter igång direkt, muhaha >:3

Ja vad jul.
Ju fler desto roligare.
Jobba på allihopa.
Gott nytt år.
Jaaa…. tog en bild av ett litet kärleks par i omfamning, det var en snabb skiss men det var ändå lite "fånga ögonblick" känsla över den
Att skriva, är att måla med ord...
medarbetare på Fantasy iFokus

Ja vilken härlig bild. Man riktigt känner hur hon drar honom i håret.
Får man lägga till fler?

Jadå, du är välkommen med fler bilder:-)

#11 får man då tävla med båda bilderna? Isåfall ska vi nog ändra lite på reglerna där uppe :)

Aj då. Min miss. Reglerna får vara samma från början av tävlingen, så tyvärr blir det då att du endast får tävla med en bild.
Jag är ledsen. Ber om ursäkt.
Inga problem :D

Åh min bild är snart klar! Ska bara skugga den, men jag är ju så seeg, ska försöka få den klar ikväll!
16# Det hänger på dig nu D:
nej jag bara skoja, ^w^

#17 haha! Halva kvar, tror det blir svårt att bli klar med den ikväll :(

Du har idag på dig också. Men jag ska jobba ikväll, så jag kollar nog inte resultatet innan i morgon eftermiddag. Tiden räcker inte till tyvärr:-) Så man kan säga att tävlingen håller på till i morgon också…

#19 Underbart ;D
19# fy vad jag blir nyfiken nu…. *w*

Okej, nu har det slutat fungera för mig igen. jag kan inte lägga upp bilder här.
Jag lägger upp min bild på min blogg, och länkar bloggen. Sen får ni avgöra själv om det gills eller inte :)

Vad ska jag titta efter? Jonathan?

#23 precis, inlägget Jonathan med pianot :)

Jag väntar tills senare ikväll, ska fundera lite.
Superfina bilder allihop, så fina och ändå så olika tekniker.

#25 tack!

Och vinnaren är… Caramelbrownie.
Stort grattis!!
För att ha fångat en känsla, ett ögonblick, ett ögonblink… Människorna känns lika levande som i musikvideon "take on me" med AHA på 80-talet. Klicka på länken så vet ni vad jag menar.
På delad andraplats kom Misspic´s bild med hunden och bild Mimmie92´s med "Jonathan"
Jag är djupt imponerad över hur fina konstverk man kan skapa med en dator i ett Ritprogram, jag har aldrig lyckats lära mig.
Och jag beundrar Mimmies arbete med att lyckas framhäva händerna (jag brukar försöka gömma händer i teckningarna för de är så svåra). En nyfiken fråga Mimmie? Hur stor är teckningen? Den skulle passa bra som ett större konstverk över en stor del av en vägg. Mycket vacker bild.

#28 Grattis! Och jag älskar "take on me" musikvideon ;D
Den är ritad på A3, men hela ytan används absolut inte. Jag brukar inte rita händer, jag brukar också "gömma" dom. Men så har jag fått höra från min tvilling att jag måste öva,öva, öva! Så nu jäklar tänkte jag ;)
Grattis :D
Tack så jätte mycket :D