Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 3071 ggr
kareiin
0

Börja teckna igen? Hjälp mig!

Hejsan, jag är intresserad av att börja teckna igen nu efter en lång tid..

Jag har hört talas om så kallade PRO makers.. Någon som vet något om dem eller om det finns ett billigare alternativ till dem?

Vart får man tag på dem? Vill helst ej beställa över nätet.. Måste man teckna på speciellt papper?

Om jag köper dem vill jag va säker på att det är något jag vill ha och kommer att använda.. Vill få tillbaka lusten att teckna igen.. :(

kareiin
0

Finns det verkligen ingen som vet? Rynkar på näsan

Zabbio
0

Ingen kan veta om du trivs med dem och vil fortsätta :3

Jag har aldrig använt dem.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Lazzie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag införskaffade ett litet gäng PRO-markers för ett tag sedan och tycker de är rätt så kul att använda, men väldigt dyra (även om det finns dyrare varianter). De är ju i princip som vanliga tuschpennor, men mer täckande. Papperet suger upp färgen mer och det blir inga fula kanter (ränder i färgen) som med tuschpennorna man hade när man var liten, och det går att blanda färgen lite när man gör övergångar… om man nu har nyanser som går bra ihop till skillnad från mig. Angående billigare varianter så vet jag inte, finns mest dyrare varianter tror jag.

Köpte mina i en färghandel/pysselbutik. De hade både pennkitt och enstaka färger. Det finns speciellt markerpapper, men jag vet inte vad som är speciellt med det. Skulle kanske kunna vara så att det suger lagom mycket färg från pennorna, jag ritar själv på kopieringspapper och tycker det går bra. Problemet med att rita på sånt papper är dock att det suger väldigt mycket färg från pennorna, och då kan det ju ta slut fort så måste man köpa ny dyra pennor ^^'

Fast som Zabbio säger, ingen kan veta om du kommer att tycka det är kul att använda pennorna. Men, om du ritat med tuschpennor förut och tyckt det var kul så tycker säkert om dem :)

Bifogar en bild ritad med PRO-markers på kopieringspapper.

kareiin
0

#2 nej självklart så kan ingen veta det. Vill bara veta lite om dem om jag nu ska satsa på det.

#3 tack för seriöst svar :) vilken najsig bild !! :)

Zolah
0

det finns ju papper speciellt för sådana pennor med som finns i samma butik som pennorna säljs oftast.

I mina manga böcker så tipsar dom starkt att man använder kopierings papper bla för anledningen om man förstör det man gjort av misstag så behöver det inte betyda att man börjar om ( alltså man kopierar originalet med kopiatorn )