Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 4019 ggr
Mimmie94
2011-01-11 23:42
0

Häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan!

Jag tänkte prova att rita en häst, har inte gjort det så mycket förr - provat det en gång. Men nu tänkte jag försöka igen :)

Själv tycker jag att huvudet blev lite tjockt och pannan inte tillräckligt lång.. Är jag helt ute och cyklar?

Kan medge att skuggningen inte är den bästa, lite svårt att skugga för jag vet inte rikigt hur skuggningen är.. Ehehe :)

Om ni vill se steg för steg hur jag gjorde den kan ni kolla in på min blogg -

www.untilwebleeds.blogg.se

Ge väldigt gärna kritik!

Zabbio
2011-01-12 23:11
0

Jag tycker att det ser bra ut, från den vinkeln (lite ramifrån) ser pannan lgom lång ut.

Däremot verkar ena näsborren lite ojämn mot den andra. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Mimmie94
2011-01-13 16:49
0

#1 haha ja det har du rätt i! Är inte helt nöjd med luggen heller, hur får man det att liksom se tjockare ut? :)

Zabbio
2011-01-13 17:14
0

Svår fråga, men du får helt enkelt rita den tjockare.  Tänk på att du ser den lite framifrån (''underifrån''); du får försöka rita den som om du såg håren så.

Mimmie94
2011-01-13 21:27
0

#3 tack! Jag utgår från hur jag ritar "människohår", visst är det samma tankesätt eller finns det några bra tips man kan få?

Zabbio
2011-01-14 00:01
0

Jag är inte säker, en hästhår är grövre, och kanske lite fluffihare och styvare. :3 Du ser nog mer av strånas toppar från den vinkeln på en häst, medans människohår lägger sig lite framtill.. gissar jag. Leta upp en bild med samma/liknande vinkel och måla av, :)

Mimmie94
2011-01-14 18:17
0

#5 tack :) Jag får öva på, det var riktigt kul att rita hästar :)