Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 3485 ggr
niclas-e
2011-01-15 12:45
0

Idoler?

Jag söker efter duktiga tecknare, att inspireras av och studera, så jag tänkte höra vad ni har för "tecknaridoler".

Har ni fastnat för någon särkild konstnär/teckanre?

/Niclas

Zabbio
2011-01-15 13:16
0

Lena Furberg.. xD Har länge varit en idol..  bara älskar hennes stil.

Jag har en bok om fantasy konst av Boris Vallejo, verken i den älskar jag också.

Annars har inte just jag så mycket idoler som att jag helt enkelt gillar olika verk i sig själva. Tittar mycket på DA (där kan man ofta se hur konstnären utvecklats också, om de varit där en tid), Elfwood har en del fantasy bilder och så har vi google förståss :3

På DA (deviantArt för de som inte vet) tittar ag både på verk och konstnärer som är mycket bättre än mig, men även på de som jag upplever ligger lite på samma nivå. Ibland är det lättare att upptäcka förbättingar och detaljer om inte kvaliteten över lag skiljer sig enormt mycket :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Gummimonster
2011-01-15 13:47
0

=NadezhdaVasile på deviantart är min typ "idol" (för tillfället i alla fall..). Hon är grym och har precis den stilen som jag själv vill uppnå. c:

Lazzie
2011-01-15 15:00
0

Finns massor av folk som jag önskar att jag kunde rita/måla som. När jag var liten och läste Min Häst var det Lena Furberg som var min idol. När det gäller hästserier är hon fortfarande min favorit. Finns dock massor av annat folk som jag gillar, av olika anledningar, på DeviantArt och ConceptArt. På DA finns tex. vert-is-ninja (vars sätt att rita serier jag älskar), LEPPU & moosekleenex (vars tecknarstilar jag gillar starkt), janaschi (som helt enkelt är grym på digital färgläggning och realism), tir-ri (som har en underbar stil och är grym på färgläggning med vattenfärger) osv. Jag skulle kunna hålla på att lista folk jag gillar hur länge som helst ^^'

Annisangel
2011-02-02 18:45
0

Helt klart Lena Furberg! =)

Många Goa Kramar

Annisangel