Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 7779 ggr
Lazzie
2011-01-14 16:57
0

Bilder, bilder, bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var länge sedan jag visade några bilder på den här sidan nu, så här kommer ett helt gäng. Som vanligt har jag inget mot kritik! :D

Först ut är en häst, den första bilden jag ritade med ProMarkers. Anatomin är väl inte helt briljant kanske ^^'

Lazzie
2011-01-14 16:58
0

En enhörning. Datorritad.

Lazzie
2011-01-14 17:01
0

Ritad till ett secret santa projekt på DA. Karaktären är inte min, men bilden är 100% ritad av mig…

Lazzie
2011-01-14 17:04
0

Ett försök att öva på ridutrustining (referens bilder upphittade med google därför använda för sadel och träns)… det gick ju som det gick :(

Lazzie
2011-01-14 17:07
0

Lite random bilder på temat jul. Karaktärer från en ganska lång berättelse som jag skrivit på sedan… hm… 2007? D:

Lazzie
2011-01-14 17:12
0

Ännu en markerbild. Den gröna kusen är min karaktär den andra tillhör en på DA.

Lazzie
2011-01-14 17:16
0

Blandat kladd…

Zabbio
2011-01-14 19:19
0

Har ingen kritik att ge, dina skuggningar och färgläggningar passar perfekt med tecknarstilen och karaktärerna. :)

Det hade däremot varit roligt att se dig göra en mer realistisk bild, med mindre ''serie'' eller personlig stil eller vad man ska kalla det, över sig. Sadel/träns hästen lutade mycket mer åt det realistiska hållt,  tex, men människan var fortfarande lite serie-stil. Även secret santa lutade lite åt det hållet, men det fattades lite detaljer och ''renhet'' ändå. Nu gissar jag att det inte var ''foto-realism'' du ville uppnå med de bilderna, så det är ju inget fel, men det hade varit roligt att se fler bilder utan den ''skissiga'' stilen och med lite renare skuggning och detaljer. Bara för omväxlings skul, även om jag formigen älskar denna stilen också. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

aaamandie
2011-01-14 19:29
0

Jag måste bara säga att jag avgudar ditt sätt att rita och skapa! :D riktigt fina bilder och idéer. Har alltid velat kunna skapa bilder som ser ut såhär :) supergrymt!

Lazzie
2011-01-14 22:25
0

#7 Problemet med att rita realistiskt är att det tar lång tid, och jag är lat… När jag väl försöker brukar det endå sluta med att det ser ut som bilderna här. Det enda jag engentligen kan rita realistiskt utan att det ser förfärligt ut är dessutom hästar ^^' Men jag kanske skulle ta och göra ett ordentligt försök någon gång, när jag har tid. Skickar med den mest realistiska bild jag lyckats knåpa ihop i år. Den är gjord med fotoreferens och som synes orkade jag inte göra klart den.

#8 Oj, tack! :D

Zabbio
2011-01-15 13:11
0

#9 Hehe, känner igen det där :P Är också väldigt lat och kan i princip bara rita hästar.. dessvärre har jag ingen rolig tecknar/serie stil att falla tillbaka på, så jag får dras med realismen :3 Sen tycker jag så klart att det är roligt också, men…

Den var trevlig, synd bara att den inte blev klar :3

Lazzie
2011-02-17 21:09
0

Hallåj, ville bara meddela alla er som gillar att kika på mina bilder att jag just nu har givit mig på ett smått gigantiskt teckningsprojekt. Jag har utamanat mig själv att rita 365 bider på 365 dagar, alltså en bild om dagen under ett års tid. Så om ni vill följa mina vedermödor är der bara att kika in på min lilla blogg, eller på min DA sida :D

Zabbio
2011-02-17 22:26
0

Nice! :) Lycka till!