Häst - färgpennor :)
Hej hopp, jag har ritat en häst igen, denna gången med färgpennor. Bättre resultat än jag brukar få.. :3 Även om proportionerna är lite fel.
Länken visar lite hur jag gjort.
http://www.elftown.com/stuff/horsedrawtradpenc.jpg
Först fyllde jag i skuggor och form med en färg som fanns på hästen, men inte den ''största' färgen. En ganska matt mörkbrun. Dessutom skuggade jag lätt med svart på de mörkaste områdena och i ansiktet för att få en gråare ton där. Även blått och lite grönt smög sig in på sina håll (ansikte, ben bl.a.) för att få djup i färgen. Efter det valde jag huvudfärgen, en intensiv, relativt ljus röd/gul-brun. Gillar att spara de mer intensiva färgerna till sist.
Bild 2 visar hur det såg ut så långt. För att bli av med kornigheten eller vad man ska kalla det använde jag den vita pennan (tror det ska finnas ett bättre verktyg för detta! Om någon vet vad det heter och var det finns så säg till! Stompfen fugerar inte så bra på dessa pennorna iaf). På bild 3 ser ni skillnaden..
Eftersom det blir lite blekt, lade jag ett lager av de mörkare färgerna igen, fick även fram fler detaljer så. Och där har vi den färdiga bilden :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
men vad fin
jättebra skuggat
Tack :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Gaah, snyggt! Älskar fölet.
Snygga bilder båda två, men fölet är nog min favorit :D Bra jobbat med färgläggningen!
Färgpennor e en favvo.Brukar kombinera med tusch..Mkt fina bilder!Tackar för inspirationen!
jättefin :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oj, här pratar vi talang! Så vackra båda två. Älskar att musklerna är så tydliga - fint skuggat också! :3
Kram Nea
Superfint! :D