Tecknarutmaningen #10
Tack så JÄTTE mycket för vinsten i förra utmaningen.
Den här gången är temat Imaginarium, eller en plats som finns i eran fantasi, fick insperationen från filmen Doktor Parnassus Imaginarium:
- Man får bara bidra med en bild per tävling och det måste ha med temat att göra!
- Vinnaren ut ses av mig Caramelbrownie
- Tävlingen avslutas om två veckor, alltså den 24, men det kan förlängas
Lycka till // CaramelBrownie
Att skriva, är att måla med ord...
medarbetare på Fantasy iFokus

Vilket roligt tema ! :) ska se om jag kommer på något att bidra med!

Riktigt roligt! :D
Nehej det blev visst inget av det här? Så jag tänkte byta Tema till något enklare, Nu blir det istället, din egna karaktär, Berätta gärna om dem också om ni vill!

min egen karaktär som i mig själv eller en påhittad person?
Påhittad

Ajdå. Jag glömde av att tecknarutmaningen höll på. Jag har tyvärr inte skapat en egen påhittad karaktär så jag avböjer denna gång och väntar på nästa tävling.
Jag tror jag hoppar in för skoj skull

Här har vi Illenora Rova, en karaktär jag tecknat sedan 2003 . Hon är en matgalen hob som är prästinna, inte direkt den bästa med tanke på att hon 'lånar' mycket mat. Hon blev skapad till ett rollspel och jag har blivit fast med henne sedan dess, hon är mitt lilla 'lycko piller'. Hon gör mig alltid glad när jag tecknar henne :) Hon gär ofta löjliga saker och missförstår ting, är väldigt ' blåögd'.
" Men hober har inga långa öron! " - Jo, mina hober har . För i rollspels boken jag hade då så hade dom långa öron och jag kommer fortsätta med det, min värld mina regler ;)
Om du klickar på länken ovanför så kommer du få se medans jag tecknar henne, kan vara intressant samt att man kan lära sig lite också.
Vet inte vad mer jag ska skriva? haha ^^ oh , jo.. Här har ni länken till deviantart så ni får se en bättre bild på henne.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Berätta mer om den här tävlingen! Är den regelbundet elr kan man ba hoppa in elr hur funkar detta?
#10 Den ska vara regelbunden i det att det kommer upp nya tävlingar ofta, men det går bra att hoppa in utan att ha varit med på de tidigare :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
nä är utmaningen slut?
#12 Nevuhr! D:
;_; då är det ju ingen utmaning eller så
Ja nu är det så, att jag tror att de flesta har glömt bort den här tävlingen, eller så, och jag är ledsen för det, men det behövs ju minst tre bidrag så jag kunde inte avlsuta tävlingen
du har ju fått in två, gör lite reklam så vi får in en till?
Bättre sent än aldrig, slänger upp en karaktär:
Jag har en lång text om henne, men det är lite för lång för ett forum.
Hursomhelst, hon är en tuff hemlig agent, som blev bestulen på sin familj i ung ålder. Levt ett hårt liv på gatorna i en stekhet öken.
Och under sina dagar som hemlig agent finner hon ledtrådar om hennes försvunna familj.
Lite opropertiornerlig osv, men nästa gång blir det bättre.

jag slänger upp en jag också, och hoppas att det inte är försent!
Det är solgudinnan "Hon", Hon lever på mäniskans kärlek och ger ljus och kärlek tillbaka, hon är en av många solgudinnor och hennes favoritmat är kyckling med pommes och vitlökssås.

(anledningen till att det är ett tryck mitt på bilden så är det för att jag har målat på baksidan av en tapetrulle som tyvärr hade tryck på sig)
Ja, jag hoppar väl också in :P
Ren, eller Renaxesto som han heter är hälften människa, hälften demon. (I Ensin där han lever finns det ganska gott om både demoner och hybrider, och de är inte onda heller :) ) Han kommer från en välkänd, rik familj med relativt gott anseende. Även om de inte direkt är så vänliga. Statusen är väldigt viktig, men det finns ett problem; Callasto är en fin familj som är väldigt noga med att de har rent bllod.. och de är människor. Hävdar de.. Eftersom Ren har spetsiga öron kunde de inte dölja hans ursprung lika lätt som hans bror, utan gav bort honom till en tjänarinna som blev mutad att behålla honom. Hans bror är också halvdemon, men det syns inte på honom. Bägge två har förmågan att manipulera eld och eldmagi, men eftersom Ra'ex, Rens bror, är uppfostrad Callasto så har han dolt sin förmåga. Ren å andra sidan har lekt och tränat sin skicklighet.
Han är en ganska bekymmerslös personlighet som är lika glad att hans familj förskjutit honom. Han har råkat i lite trubbel pga sin förmåga med eld då ett fartyg han arbetade på brann ner. Han var inte skyldig, men fick skulden ändå. Då sökte han lärling som smed istället, men just nu går han i träning för att bli livvakt. Dessvärre har han nyss fått veta att hans bästa (och enda?) riktiga vän jobbar som lönnmördare, så deras yrken krockar lite. Som tur är så är Ren inte sådär helylle, utan bryr sig inte nämnvärt om några av de rika stropparna och korrupta politikerna råkar få ett ödesdigert besök i natten, bara det inte händer under hans skift…
Hehe.. det är en av mina karaktärer som jag spelar i ett textbaserat rollspel med. Han är ganska rolig, har hjärtat på rätta stället egentligen, men det finns en del bus och hyss hos honom ändå. ;)

nu är det helt plötsligt inte alls för lite personer ^^

är skaparen till tävlingen fortfarande aktiv? :)
för ca 2 månader sedan iafl

hmm, ok!
Oj förlåt har varit väldigt oaktiv, Men alla har varit väldigt duktiga, tyvär kan man inte utse alla men den som vunnit är Zabbio, Grattis!
Tack, vad kul! :) Då ska jag ordna nästa tävling.. bara fundera ut ett tema.. :)

Grattis :D