Ritplattans livstid?
Hej!
Jag börjar fundera seriöst på om min älskade Ritplatta börjar ge med sig nu ): Har en Wacom Bamboo A6 som är ca. 3-4 år, kommer inte riktigt ihåg men använd flitigt i 3 år, köpte den begangnad av en "kompis" som hade haft den i ett halvår och knappt använt den.
Jag har nyss installerat den eftersom att jag har en ny dator så nya drivrutiner har den, men pennans tryckkänslighet fungerar inte och även 2 lampor på knapparna på själva plattan har slocknat nu också cch det verkar inte som att knapparna fungerar överhuvudtaget.
Jag som verkligen älskar den här plattan och har inte råd just nu att köpa en ny, visst den fungerar ju, men det är faktiskt så att jag saknar tryckkänsligheten när jag målar.
Ja, jag har kollat alla inställningar och allting.
Ja, det är likadant när jag installerar om den.
*snyft* Vill inte det här! ):
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kika på reklamen för Digital foto här på sidan. Du får med en Ritplatta om du köper två tidningar. Kan ju vara värt dom kronorna att lägga på en billig variant tills du har råd att köpa ny ;-) Har för mig att det landade på runt 70-80:-
jo, jag får väl ta och göra det. Har funderat på det tidigare men aldrig trott att jag verkligen behövt göra det (:
Medarbetare på Djurfoto
Dubbelt
Medarbetare på Djurfoto
okej, jag får se hur jag gör.
De senaste månaderna har jag inte användt den speciellt mycket för jag har inte använt photoshop (som jag brukar ha den i) men har känt dom gångerna jag använt den att den kommer lägga av snart, men har aldrig brytt mig om det efterso att jag inte använder den så flitigt längre. Bara det att nu när jag väl behöver den så fungerar den inte! Nyss så skulle jag fixa en header i photoshop och eftersom att det blir så pilligt runt bilder och sånt med det jag gör så tänkte jag använda plattan, problemet är att den har lagt av helt! Vet inte om det är pennan eller om det är plattan men pilen rör sig inte när jag tar pennan på och även när jag lägger hela pennan på plattan så går det fortfarande att använda plattan på datorn vilket det inte ska kunna göra. Precis nu när jag behöver den som mest också, snacka om att bli arg! ):
Kompisen har en wacom baboo fun a5 eller något tror jag, vet inte exakt men en liknande men något större som hon sa att jag kunde få köpa eftersom att hon inte använder den själv och hon säger att den inte är speciellt jättemycket använd heller. Vet dock inte om jag vill köpa eftersom att jag snart inte har något photoshop kvar (har prov på CS5 så det är ca 3 dagar kvar) och försöker spara pengar till ett macroobjektiv just nu som inte går så bra, får tänka lite till.
Medarbetare på Djurfoto