Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1720 ggr
Anne.K
2011-08-19 04:55
0

Kritik - Pegasus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er, första gången jag publicerar något av mina skapelser här i forumet… tänkte väl att det var dags nu :P.

Jag skulle vilja ha lite konstruktiv kritik på en pegasus jag gjorde för ett tag sedan, är alltid bra med fräscha ögon som tittar :)

Vingarna är slarvigt gjorda det vet jag, jag är inte bra på att sitta å göra fjädrar, hade inte tålamodet för det då jag gjorde denna bilden :P men det är en sak jag ska öva på mer, att göra lite mer detaljerade vingar.

Så kommentera gärna nu :) jag vill få andras synvinklar för är trött på att bara gå efter mina egna nu, haha :P

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Zabbio
2011-08-19 11:52
0

Väldigt trevlig att vila ögonen på vid första anblicken :) Känner mig lite glad av att titta  på den.

För att leta fel då ;) Vingarna är lite små, det finns inte tillräckligt med lyftkradt i dem för att det ska kännas realistiskt.  Även bringan är lite smal/grund. Revbenen frår liksom inte plats där. Skuldran käns också lite konstig, generellt hade du nog vunnit på att studera hästars (och andra djurs) skelett struktur lite grann.

Men det är en mysig bild med mycket känsla. Manen passar verkligen in i stilen och uttrycket i ansiktet är sådär milt och gåtfullt.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Anne.K
2011-08-19 12:34
0

Tack så mycket :) detta var första hästbilden jag gjort på flera år kan jag meddela, så anatomin har ju blitt lite krasslig med tiden då man inte hållt på.

I tonåren så studerade jag mycket över anatomin över djuren jag ritade å då blev ju bilderna mer realistiska också då man visste hur dom skulle se ut kroppsligt.

Men efter såhär lång tid så fick jag lita mig på mitt minne :P och jag kan hålla med om alla bristerna du pekat ut nu när jag tittar på den efter du kommenterat.

Ibland behöver man en utifrån med friska ögon som tittar, eftersom en annan har ju stirrat sig blind på teckningen, haha :P

Men tack så mycket, ska tänka på allt det nästa gång jag ritar nått hästdjur :)

manen är nog det jag blev allra mest nöjd med gällande hästen ^^

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning