Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-illustrationer
Läst 2931 ggr
timskoglund
0

mina illustrationer och koncept

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan heter Tim skoglund och är ny här :) tänkte dela med mig utav några av mina bilder.
Kontakt:
E-post: Skoglund.tim @ gmail.com
Telefon: +46 (0) 70 261 38 53
Webb: www.timskoglund.com

timskoglund
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bild2

timskoglund
0

bild3

timskoglund
1

bild4

timskoglund
0

Såklart är det fritt fram för den som vill att komentera.

Zabbio
0

Völkommen :)

Snygga målningar. Ritar du helt i datorn eller skissar du  för hand och skannar in först? För jag ser väl inte helt fel när jag säger att de är målade digitalt? :) Berätta gärna lite om dem om du vill.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

monsterblom
0

GUD SÅ SNYGGT! Älskar denna stil på bilder. Speciellt bild två gillade jag.
Är den arn-inspirerad?

timskoglund
0

Tack så mycket Zabbio :)

Du ser helt rätt :). Nuförtiden målar jag allt digitalt på min wacom cintiq 21ux. Det tar sin tid att ställa om sig men när man väl gjort det så går det mycket fortare :) Använder potoshop och oftast standard penslarna. Börjar med att måla bilden i gråskala tycker det föreklar att ljussätta bilden. Färgsätter därefter med olika "blending layers" Avslutar med att finjustera med "adjustment layers"

Tack så mycket Monsterblom för dom snälla komentarerna:)

Inte direkt från Arn utan mer tempelriddare generellt. Det ska föreställa en tempelriddare som är skadad både fysiskt och själsligt efter en strid. :)

Zabbio
0

#7 Ah, ritar också en del digitalt :) Får dock nöja mig med en vanlig Ritplatta pga budgeten..

Har aldrig lyckats vänja mig vid att färglägga en gråskalebild.. försöker emellanåt och följer någon tutorial på DA, men det blir inte riktigt som jag tänkt. Kiro, vallhunden jag ritat av i en annan tråd, var senaste försöket :)

Alltid intressant att höra hur andra gör :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

timskoglund
0

#8 hunden blev ju jättebra! :)

Det tar sin tid att bemästra :)

[Sniff]
0

Jag är grymt imponerad! Älskar riddarenSkrattande

timskoglund
0

Tack Sniff kul att du gillar den :)

[AL1986]
0

Dom är jättefina, riddaren var helt klart min favvo^^

[Pollyanas]
0

Många riktigt bra bilder! Du skrev att du målar dem i PS va? Målar du dem innan då och lägger in eller målar du dem i datan?

Gillade första bilden och undrar bara vad du inspirerats av när du gjort bilden? Tycker jag känner igen nått i den :)

timskoglund
0

Tack AL1986 :)

Pollyanas: Målar direkt i PS går fort att skissa och ändra kompositonen.

Inspireras av saker hela tiden. Tror inte att det är något specifikt i den. Gjorde den bilden till en skoluppgift. Hon ska vara en frihetskämpe i ett framtida diktatorstyrt samhälle :)

Sweelin
0

Du är verkligen helt underbar på att illustrera! Kul att du bor i Sundsvall också Skrattande Önska att jag vore en stjärna själv, man är mer inne i grafisk design ^^

Va lycklig och gör andra lyckliga<3