Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-människor
Läst 3662 ggr
[Sniff]
0

Porträttbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har börjat försöka rita ansikten. Det går väl sådär, men jag tycker att en del bilder blivit ganska lyckadeGlad

Här är en jag ritade nyss, kritik tack!

[Sniff]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

(Jag har fotat bilderna, så de är lite snyggare i verkligheten)

Här är ett försök jag gjorde igårkväll.

Fridborg
0

Det finns 3 punkter i ett ansikte man ska utgå ifrån när det gäller Kontraster, iris, näsborrar och munnen. Dessa punkter ska alltid vara mörkast. När man skuggar ögat så ska den mörkaste skuggan vara precis under överlocket, inte underst. Jag vet inte om kvinnan du ritat har smink, men det ser ut som att hon har läpp-penna. För att lyckas med en mun brukar man oftast göra överläppen lite mörkare. I början är det ingen idé att göra skuggor så mycket, du kan få ett minst lika bra resultat av att lämna mycket ytor vita. Sedan ska kanter inte vara så skarpa i allmänhet, förutom när det gäller hår och näsborrar, inte ens då ska det vara superskarpt.

Öva, öva, öva och lycka till! :)

Fridborg
0

Jag har lagt ut en säljannons, portätt och annat, där kan du se hur jag menar.

[Sniff]
0

Tack så mycketGlad

[Sniff]
0

De första bilden är ritade den 2 juli, den här ritade jag den 14 augusti.

[Sniff]
0

Den här är gjord vid samma tillfälle.

soie
0

proportionerna är i stort sätt perfekta :) check! det jag skulle se att du övade mer på är munnar samt skuggningar. prova att rita massor med munnar var för sig tills du känner att det här är jag bra på nu! ögonen är en smaksak :) jag tycker om de du har gjort, det ser mer serieaktigt ut. Men det kan du också öva på för att kunna variera dig om du skulle vilja göra det. kanske mörkare iris, mer glans, struktur på irisen osv, sätten är oändliga

ÅÅÅH! jag googlade just och hittade en tjejs blogg där hon visar hur hon skissar fram och skuggar olika kroppsdelar (näsor, munnar) steg för steg Skrattande Ta dig en titt vetja

http://hellomiami.blogg.se/2010/april/

~ Bara döda fiskar följer strömmen.

[Sniff]
0

#7 Tack så mycket! Jag ska träna mer på ögon och munnar, speciellt glans… Hur gör man för att få tex ögon att glänsa rätt?

Tack för bloggtippset, precis vad jag behöverSkrattande

soie
0

Porträtt är ju ärligt talat inte min starka sida, så det finns säkert andra som kan komma med bättre tips :) men jag känner till två sätt, antingen lämnar du kvar ett vitt fält där det ljusa ska vara eller så använder du ett rent och bra sudd och suddar försiktigt fram det ljusa när du skuggat färdigt ett öga. det behöver absolut inte bli kritvitt, det beror på vilken effekt du är ute efter

soie
0

Sök på "blyertsporträtt" (dock får du fram fler resultat om du särskriver, blyerts porträtt) på google bildsök för att se hur andra har gjort! rita av derad bilder, det är Absolut inte fusk att rita av någon annans bilder, det är bland annat så man lär sig.

[Sniff]
0

Tack så mycket, Soie, för dina tips!

soie
0

Inga problem Skrattande vi är här för att hjälpa varandra