Teckning iFokus

Teckning

Etikettmin-tråd
Läst 5752 ggr
fiffiluren
0

fiffiluren bildtråd 2

Gör en ny tråd då den andra börjar vara lång, den är här

Målar huvudsakligen i photoshop cs2 med en bamboo wacom fun Ritplatta, men jag tycker ocksp mycket om blyerts.

Ge gärna kritik om ni har nån, frågor eller annat, fire away Glad

Har en deviantArt som uppdateras oftare än trådarna här inne, kolla gärna där också Glad

Emmisan
0

vilken söt stil du har! :)

hur håller man handen så stadig så man får sånna jämna linjer?

Mvh Emma Tange

fiffiluren
0

#3 tack :)

vet inte om jag är så stadig på handen egentligen, tricket är väl att dra strecken snabb så man inte hinner bli darrig XD

[Djurlinnea]
0

Riktig fina bilder! ;D Gillar din stil :D

Emmisan
0

ok ;P <3

Mvh Emma Tange

fiffiluren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
[Djurlinnea]
0

ojoj! va snygg!! Skrattande

fiffiluren
0

En råttis :) En del av att litet projekt jag håller på med. Med färgpalett och allt, men jag tror inte att jag använde det gråa i just den här bilden…?

Annisangel
0

Vilka snygga bilder! Talangfulla du!Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

[Justie]
0

Guud vad duktig du har blivit! :D Minns att jag såg bilder från dig för ca 1,5 år sedan. Du har utvecklakts jättemycket!

fiffiluren
0

tack :) Jo jag känner själv att jag blir bättre, känns som om jag lär mig något nytt för varje bild jag gör och försöker sen använda det till nästa. Tittar och studerar också andras bilder, sitter och kollar livevideås om jag hittar :)

[Djurlinnea]
0

#13 ohh! Så fin! :D

fiffiluren
0

Nicodemus (den ljusa) och en namnlös kille (den mörka)

Misspic
0

*host* du kanske skulle länka till dina refrences ^^…

enligt deviantart använder du detiaf..:)

Misspic
0

:) jätte fina bilder btw,kul att du ville byta "watches" ^^

fiffiluren
0
Annisangel
0

#20 JO, den mörka säger: en gång fångade jag en firre som var så HÄR STOR! Den vita beundrar att han är så duktig!!

Många Goa Kramar

Annisangel

fiffiluren
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

fiffiluren
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänkte ut min Avatar till den här, men får bara felmeddelanden :(

fiffiluren
0
[Pollyanas]
0

Du är ju kanonbra på det här! Hoppas se fler bilder från dig i fortsättningen oxå. Man blir ju riktigt inspirerad att själv prova på PS igen (darrar som jag vet inte vad på datan ;))

Fortsätt i samma stil :D

fiffiluren
0

tackar :)

Är bara så dålig på att updatera i den här tråden, lägger upp nästan allt jag gör på deviantArt.

Ritar du med mus eller med Ritplatta om du ritar på datorn? Mycket lättare med en platta, nästan som att rita med papper och penna

[Pollyanas]
0

Okej, gjorde ett besök på din sida, och jag kan ju inte påstå att man blev mindre impad =)

Är bra på att rita av det mesta med papper och penna i handen men på datan när jag använder musen känner jag mig som 5 igen ;)

Låter intressant det med ritplatta…

fiffiluren
0

dom två första bilderna i galleriet är målade med mus, och jag ska säga att det tog sin tid :)

fick första ritplattan julen 2oo9, så alla bilder efter det (som inte är i blyert naturligtvis) är gjorde med platta. Blev mycket enklare att kludda i photoshop sen ^^

Jag målade mycket med blyerts tidigare och var väl hyfsat bra, det gick väldigt upp och ner med humör och motiv, men nu har jag knappt gjort det på två år s¨jag vet inte hur det går idag… Så enkelt med photoshop då man kan ångra, klippa klistra, flytta och ändra storlek - ja vad som helst tills man får precis den skiss man vill ha. Inte som med blyerst då man ser misstagen först när man är har ritat den där perfekta tassen eller nåt och så är den på fel ställe XD

Plopp4
0

Jätte fina bilder!! :)

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se