Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 2004 ggr
SamanthaJones
0

Boxerhuvud - lite kritik, tack! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

Jag är inte personen som målar något speciellt och om jag gör det så är det kladd i sidan på anteckningsblocket på tråkiga föreläsningar ;) Men jag fick ett skissblock och kolpennor av min sambo för någon vecka sen o tänkte prova igår. Självklart fick min älskling stå modell (eller ett foto av honom iaf)

Jag är katastrof på hur man skuggar o hur man får djup i bilden. Sen såg jag själv när jag tog foto tt den ser väldigt sne ut. 

Kan ni duktiga här inne ge lite feedback hur man ska tänka när man målar o ska få med skuggor o liknande? O är det något speciellt man ska tänka på när man målar i kol?

Tack på förhand! :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

SamanthaJones
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till, ni får som sagt gärna ge kritik! :)

Vänligen

Sofia

Tzatze
0

Det ser jättebra ut. Du är duktig, så fortsätt att måla.

Försök få Kontraster mellan ljus och mörker. Lämna områden helt vita tex. Det är så lätt att man svärtar och suddar ner för många områden.

Nu så kunde jag inte se det riktigt på dina bilder, men gör gärna en vit prick i ögonen så blir det genast liv i dem. Ber om ursäkt ifall du redan visste det.

SamanthaJones
0

Tack så mycket! 

Det där med mörker/ljus ska jag verkligen tänka på, blir väldigt mörk för jag har målat fel så mycket och målat över :P haha

Det där med vit prick i ögonen vet jag men det är inte lätt o få till eftersom jag hela tiden tycks måla fel och helt plötsligt så är det svart överallt ;) haha

Vänligen

Sofia