hjälp med näsa
Jag håller på att rita mj's huvud och jag har problem hur jag ska göra näsan, jag har algrig gjort näsor (och nästan sldrig människor) Är inte riktigt nöjd med teckningen, men om det är något som ser konstigt ut på den får nu säga till…
Där det är mörkare kommer vara lite mörkare som skugga sen när jag färglägger lite mer…

Fin! Prova att göra ögonen och munnen lite större, kolla dig i spegeln för att se hur stora ögon och mun är i förhållande till ansiktets storlek .
Tyvärr så kan jag inte göra näsor så bra själv så det kan jag nog inte hjälpa dig med :/
#1 ok, ska försöka. Jag brukar aldrig rita människor x)
du borde gå och läsa någon bok om det, eller söka rätt på internet på själva grunderna i rita ansikten, anatomin.
Det är vissa regler man går efter, som gör det hela mycket enklare.
några bilder jag hittat på hyffsade förklaringar, men låna böcker på biblioteket brukar vara att föredra.
#3 okej, ska kolla.
Bra jobbat!
Du kan lägga en skugga en mjuk linje som följer näsryggen och slutar innan nästippn och så skugga under nästippen och innåt sen gör du några små näsborrar. Många gånger kräver övriga ansiktet mer skuggningar så inte bara näsan blir välarbetad hitta en balans.
Ps: Gör inte som många nybörjare gör med att göra näsan för lång.
Haha, tror att du har valt ett svårt motiv… Ärligt talat, hur många ggr opererade han näsan? Minns inte riktigt men det var många. Som sagt är ögon och mun lite små (men jag är själv ganska dålig på att teckna och brukar framför allt överdriva ögonens storlek…). Lycka till med bilden :)