Om fem år
Om jag tecknar i ett par timmar om dagen i fem år, hur duktig kan jag bli då?
Tror ärligt inte att man kan säga något om det. Det beror ju helt på hur mycket du kan, hur snabbt du lär dig, om du har "konsten i blodet" och hur mycket vilja och drivkraft du har att bli bättre. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Det är som Lamina säger svårt att gissa. Beror på hur lättlärd man är och vad man ritar. Spenderar man fem år åt att rita av foton eller fem år åt att lära sig Anatomi, perspektiv, skuggning osv så kommer man dessutom i slutända kunna väldigt olika saker tror jag.
Jag har inte ritat några timmar varje dag i fem år, men har kommit nära det vissa år i alla fall och kan ju säga att det i alla fall inte skadar
Här är en bild jag ritade för ca. 5 år sedan. Den är avritad (på frihand) fån en serie i en MinHästtidning med tusch på papper och färglagd i Photoshop med Ritplatta.
Jag läste en gång att det magiska antal timmar som gör dig till ett proffs (oavsett område) är 10 000 timmar. Har man inte utvecklats på den tiden så måste man vara en zombie på 34 i IQ.
10 000timmar / 5 år = 2000timmar per år
2000timmar/365dagar = 5,5h per dag i fem år
Alternativt
2 timmar per dag x 365 dagar = 730timmar
10 000 / 730 = 14 år vid 2 timmar per dag
Oj, helt plötsligt kändes allt så jobbigt
Tror inte på det där med 10000 timmar när det gäller att teckna, man blir aldrig fullärd ;P
Att teckna är så brett också, med olika stilar och teckniker. Speciellt nu när många ritar på datorn. Man kan vara grymt duktig på sin egen stil och tecknik, men ändå avundas någon annans och tänka "jag önskar jag kunde teckna sådär!" I samma veva kan den andra personen tänka samma sak om dig och din tecknik :)
Jag är fortfarande i det stadiet att jag kan teckna snygga bilder, men inte från fritt huvud. Jag har svårt att få ut bilderna i mitt huvud på papper, har svårt med proportioner och vinklar, så jag föredrar att måla av foton eller andra teckningar. Dock övar jag inte helt seriöst heller, jag har perioder då jag tecknar mycket och perioder då jag inte rör vid en penna ens.