Tips på bra färgpennor?
Hejhej!
Jag är på jakt efter ett par riktigt bra färgpennor, då jag vanligtvis brukar måla i akvarelle och olja men är sugen på att testa något nytt. Vill inte ha "vanliga" färgpennor man typ kan köpa på en leksaksaffär. Har ni några tips? :)
Derwent brukar väl vara bra..
Själv använder jag ''billiga finpennor'' från Citygross :3 Raffine tror jag de heter. Funkar för mig men det finns säkert bättre.
Derwent har jag hittat på panduro, claesohlson och harald nyborg, i vanliga onstnärsbutiker (och ibland i färgaffärer) kan man också hitta pennor.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Okej Tack!

#1 "billiga finpennor från Citygross" - lät intressant ;D Hur mycket kostar dom? (a)
Själv sitter jag med typ 5 år gamla barnkritor .. tror man fick dom för länge sen när man köpte en "Maxbox" hahahha
#3 Kommer inte ihåg.. det var länge sen. En 60kr kanske? :P för 24st..
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag har bara ett par vanliga pennor som man köper på BR :P
Jag kan verkligen rekommendera Faber-Castells Polychromos färgpennor, de är hur bra som helst, och lätta att använda och få det bra. Kan bifoga en bild som exempel, dock så gillar min scanner att förstöra bilderna >.< plus att bilden är slarvigt gjord, men det kanske kan ge dig en idé om hur de är.
Helt frågan vad du ska använda pennorna till. Vad du vill åstakomma. Vilken stil du har eller vill ha(gillar)
kolla på mattonbutiken, artistica eller någon annan affär med konstnärsmaterial. Googla eller varför inte youtuba på pennorna. Många större märken har demonstration på youtube där dom visar hur dom funkar, vad man kan göra med dom etc.

Kan starkt rekommendera samma pennor som #6, är riktigt sköna att jobba med och man kan få till ett djup som iaf. jag inte lyckats med ''vanliga'' färgpennor :)
Kan bifoga bilder jag gjort med dem, om du vill :)
Tack så jättemycket allihopa!! Ska kolla runt lite på det ni tipsat om! :) Bifoga gärna bilder, det är skoj :)