Moalinns bilder
Hej!
Jag har börjat få upp intresset för att teckna och måla nu p.g.a er :)
Har kollar runt och blev bara mer och mer sugen på att måla, så jag rotade fram papper och penna och satte mig och målade. Bara kladd målning då jag inte är bra på att måla och detta är första gången jag målar något annat än hästar :O
Eller aa, iaf hemma ;)
Så det kommer komma några bilder, men räkna INTE med att de är snygga, fina eller söta eller något sådant.. och få inte en chock för att de är fula, haha
Kanske inte kommer att uppdatera jätte ofta.. men de perioder jag har lust och tid till att måla kommer jag självklart lägga upp bilder :D
BIlden:
Haha, tror att det ska föreställa en drömfångare
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
typ första gången jag målar ett ansikte.
Vet inte.. är det värt att fortsätta på?
Förstora det på ett papper och lägga till små detaljer?
och om ni tycker att jag ska göra det..
hur målar man näsa och mun? (a)
Jo, igentligen är jag inte speciellt jätte nöjd med hakan.. men det går ju att fixa om jag ska förstora upp den! ;)
Medarbetare på Djurfoto
Puttar lite lätt,, någon som kan ge mig tips? Vill gärna utvecklas!
Medarbetare på Djurfoto
kan tillägga att den 6 bilden var den första bilden jag målade med ritplattan :P satt i ca 5 timmar med den :P
Medarbetare på Djurfoto

Snygga! Ior va riktigt cool :)
Ett av tipsen jag kan ge är att våga skugga mer när du gör mer realistiska bilder också, så de är på samma nivå som Ior, den är betydligt mer utarbetad än de andra :) Var modig med kontrasterna, om du går efter foton, så försök verkligen att se exakt hur mörka skuggorna är respektive ljusdagrarna. Ofta när man målar, så tenderar man(även jag) att måla i för låg Kontrast, så ös på med riktigt svart färg om skuggan verkligen är nästan svart och vice versa. Då kommer du nog lära dig massor på vägen! :)
För att bli bättre på att rita näsa och mun, så är repetition det som funkar bäst. Om du tycker att något är svårt, se till att rita samma mule minst 10 ggr, bra små snabba skisser tills du känner att du är nöjd :)
Så gjorde jag när jag skulle lära mig rita hästar och vargar, jag tittade på bilder och sedan så ritade jag av samma huvud om och om igen. Varje dag tills jag började se resultat.
tack, ska sätta mig och måla snart igen och försöka göra så som du säger :)
Medarbetare på Djurfoto
Jag tycker du är väldigt duktig! Tyvärr är jag inte så duktig på att teckna själv men nåt tips vågar jag nog ge 
Som #6 säger så blir det nog väldigt bra resultat om du börjar träna på skuggning.
Sen så har jag förstått det som att du gärna ritar hästar
Då kan du ju öva på att teckna manen, vilket jag tycker är svårt. Men du kanske har lätt för det?
Hur som helst, man kan inte bli sämre på att rita. Varje teckning ger bättre resultat. Fortsätt rita och lycka till!
tackar :)
jag vet, jag är verkligen inte bra på att skugga. och att göra man till hästar är nog det svåraste på hela djuret men jag ska öva.
det va länge sedan jag målade nu så jag får väl sätta mig och göra det någon dag igen 
Medarbetare på Djurfoto
#10 Ingen är jättebra på att skugga efter bara några gånger 
Sant, det kommer med tiden 
Medarbetare på Djurfoto
#12 Jupp, kämpa på 
Ja, Jag sina börja måla mer nu så får vise vad som händer :)
Medarbetare på Djurfoto
menade , ska börja måla mer nu :p
Medarbetare på Djurfoto
Okej, längtar efter bilder :D
har målat en bild nu, men vågar nog inte lägga upp den 
Medarbetare på Djurfoto
Jodå :D
haha, nej. jag tror faktiskt inte det 
Medarbetare på Djurfoto
Your choice :D
jag ska sätta mig och måla med papper och penna snart (:
Har precis fått låna några bra böcker :D
Medarbetare på Djurfoto
Sådär ja,
Nu har jag fått målat en hand!
Jag kan säga såhär, FÖRSTA gången i hela mitt lilla liv som jag målar en hand.
Det stod även i boken att nybörjare på skuggning och sånt ska inte skugga de första gångerna så jag hoppade över att skugga.
Sen är jag mycket medveten om att fingrarna ser ut som,, jag vet inte vad. men det är som sagt första gången jag målar en hand.
Tog ca 50 min att måla 
Medarbetare på Djurfoto
Jättefin hand :D
Tack :D
Medarbetare på Djurfoto
vad tror ni om denna bilden?
Det är en jättedålig bild, men jag va tvungen att fotografera den för att få in den i datorn.
Men borde den vara så som den är på bilden eller ska jag färglägga den och måla dit fötter och händer (som jag inte vet hur man gör) ?
För jag är nybörjare på allt som har med teckning att göra, detta är en av de första gångerna jag INTE målar hästar.. annars har det varit hästar hit och hästar dit.
Så ,vad tycker ni?
Jag kan säga att jag har ändrat lite på bilden sedan jag tog denna bilden, men inte mycket.. det är mest armen och benet så det ser bättre ut, men något annat jag borde ändra på ?
Behöver verkligen tips så jag kan bli bättre :)
Medarbetare på Djurfoto
kan säga, jag håller på att lära mig att skugga.. men jag vill inte börja med att skugga på en bild jag är ganska nöjd med .. för det kommer sluta med att allt ligger i papperskorgen sen.
Så skuggningen kommer att komma, men inte på just denna bilden.. ^^
Medarbetare på Djurfoto
#25 Väldigt fin! Lite svårt att komma på kritik nu men ska tänka på det :)
tack :)
Medarbetare på Djurfoto
tack :)
Medarbetare på Djurfoto
Kan faktiskt inte komma på nån kritik utan bara beröm! Men prova gärna att färglägga med akvarellfärg eller liknande för då kan det bli riktigt snyggt! :)
okej,, jag kan testa :)
Medarbetare på Djurfoto
Gör gärna det! Men var försiktig, det är många gånger som jag har försökt och det har blivit ett totalmisslyckat försök
jodå, jag ska ta det försiktigt :)
Medarbetare på Djurfoto
Vad bra, längtar efter att få se resultat ;)
Vad bra, längtar efter att få se resultat ;)
jadå, jag ska försöka göra det så fort jag har tid :)
Medarbetare på Djurfoto
hehe, tröttnade helt på målning och teckning överhuvud taget.. hade ingen inspiration. Nu när jag går media på gymnasiet så är det Estetisk Kommunikation där vi kommer att måla en del, vi har redan börjat nu i ett program som heter SketchBookDesigner. Gillar programet även om det finns en del brister.
Jag har målat 2 porträtt, men dom tänker jag inte visa för dom gjorde jag på typ 1 timme och gick åt h-vete.. men ni ska få se det djur jag har målat, frågade om jag fick måla lilla ior och det fick jag.. och det gjorde jag!
Han blev lite missbildad, men det är min personliga ior bara liknar lite original ior. Skuggor har jag bara inte orkat göra, men det får jag la fixa någon gång i livet.. typ nästa lektion eller något.
Här har ni honom, ett huvud bara då kroppen failade! Och färgerna är väl sådär, men ah.. nivet, det där, "jag orkade inte anstränga mig så mycket" ;)
Medarbetare på Djurfoto
Hej! Jag har tittat på dina bilder, de är fina! Jag som hästexteriörexpert(
) ska hjälpa dig med #4
2.Snygg! Vill se mer linjer i bilden, kotor får linjer i sig, tex vid hasen(bakknäet) har en grop i sig, senorna bildar en linje osv. Är du osäker på vart de linjerna sitter så googla häst framben etc. Vill också se den stora runda käklinjen vid huvuddet, den är inte i markerad :)
3. Också väldigt fin, fast du skakade lite på hand där? Käklinjen är inte rak o samma med några andra linjer :) Örlinjen får gärna gå ned lite mer i huvudet, hästars öron går ned vid sidorna i huvudet nämligen. Mulen är inte helt korrekt, näsborren sitter alltid ihop med skinnet från nosen, du har ett mellanrum. Jag ska bifoga en skellet bild på en häst, det kan oftast hjälpa när det kommer till vart hästar har ben/brosk/skinn.
4. söt häst
men vill verkligen se mer linjer där skelletet trycker ut skinnet, tex nedanför ögat har hästar ett långt streck för deras kindben går där. Halsmuskelstrecket gör att hästen ser mer musklad ut, samma sak frampå bogen.
5. Söt!
6. Jättefin! Men du saknar även några linjer här. Det stora runda käkbenslinjen saknas. Boglinjen från frambenet kan vara lite längre, hästar har jättestora bogblad. Å sen strecket vid bakbenet där benet går in och skinnet sträcks :)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Tack för kritiken!
får se om jag får målat någon mer häst, längesen för det är så svårt :p
Medarbetare på Djurfoto