Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1164 ggr
Wreade
2011-11-23 17:04
0

Kritik - "Hope"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var ett tag sedan jag nu ritade seriöst, speciellt människor som jag i stort sätt inte kan rita, men övning ger färdighet! Så jag tänkte önska mig lite konstruktiv kritik på denna bild, ritade den igår kväll, skulle tippa på 2-3 timmar kanske. Ganska nöjd själv och tror jag ska ta och göra om den i datorn med färg och allt lite senare :) Kanji tecknet som hon har som halsband betyder "Hopp" därav namnet på bilden. ©opyright Nikita Svensson 2011

Monarchy
2011-11-23 18:31
0

Bra träning är att varva mellan att teckna exakt och långsamt med att skissa snabbt och med mer kännsla istället. I längden är snabbheten viktig, även försöka att tänka på helheten helat iden då du ritar, så du inte börjar att göra detaljer på en hand tex när resten av figuren är kvar.  Bara lite allmänt sådär.

Sen verkar det som du ritar med endast en penna.  Köp ett mindre sett från ett välkänt märke. i olika hård/mjukheter. Så du kan lägga till mörkare partier, detaljer.  Men även så går det helt enkelt lättare att rita då man har olika blyertspennor. Testa dig fram. Kolla på tutorials på youtube. sök på engelska.

Wreade
2011-11-23 20:20
0

#1 Tack så jättemycket för tipsen, ska tänka på det!

Jo, jag har endast använt en vanlig stiftpenna, min skolpenna då mina vanliga skisspennor är borta, ska ta och köpa nya samt att jag ska ta och köpa lite akvarellfärger och block så fort jag har tid att gå på stan när jag väl är där.

Jag brukar kolla på en massa tutorials och speedpaintings på youtube, det ger mycket att se hur andra ritar samtidigt som man får en del inspiration.