Teckning iFokus

Teckning

Etikettannonser
Läst 2181 ggr
[toftaholmskaniner]
0

Söker Serietecknare

Hejsan!

Jag har en idé pågång och skulle behöva någon som är duktig på att teckna serier. Gärna någon som är intresserad av kaniner och kan skapa en "karaktär" som följs i varje serie. Ungefär som ponnyn Mulle i "Min Häst".

Jag vill ha ett långt samarbete, minst 1 serie i månaden (gärna oftare). Jag kan ev betala en mindre summa för detta om du är duktig. Självklart ger jag aktiv länkning med varje serie och när min idé växer sig stor så leder det självklart till mer betalning och mer aktivitet från din sida. Men just nu måste du först och främst ha intresset för att rita och visa upp dina verk.

Tänkte mig 3-4 rutor mer månad. Vill man så kan man rita flera serier på samma gång och skicka in till mig så att jag har på "lager" och du slipper sitta varje månad och ha det i bakhuvudet.

Bestämmer du dig för detta så vill jag gärna att du är med hela tiden för att slippa byta karaktär mitt i mitt projekt. (Eller att du ritar upp ett lager som sagt så att jag kan publicera efterhand).

Mer än så berättar jag inte öppet, vänliga kontakta mig på [borttaget] och skicka en testserie så att jag ser vad du har att erbjuda! :)

Tråden är från 2011 och trådstartaren har inaktiverat sitt konto. Deras e-post tas också bort så att de inte får meddelanden i onödan. Tråden låses.
//admin

• Redigerat 2022-05-26 14:11 av [Tismon]
[toftaholmskaniner]
0

Finns det något mer ställe på internet som jag kan söka efter folk? Stora tecknarsidor m.m?

Zabbio
0

Tyvärr känner jag inte till några :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Deleted Account]
0

Det här låter intressant! :D Jag hör av mig!

Swinx
0

Vad roligt! Vad tänkte du använda serien till? <3

[toftaholmskaniner]
0

Jag har planer på att starta en tidning där serien ska bli en del av den, figuren som en maskot . Men innan jag drar igång med en stor tidning så tänkte jag börja med en blogg för att se hur stort intresset är, vill ha med serien där också :)

Swinx
0

#5, gud vad kul! Hoppas att allt blir av :) Är jätteintresserad.

[Deleted Account]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

The awkward moment when you realize you can't paint a normal bunny - haha! Men jag hoppas att du hittat någon bra!

Inlägget är låst för nya kommentarer