Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-fantasy
Läst 2160 ggr
Zolah
2011-11-24 23:28
3

Alv konstnär

blev klar med den här teckningen idag, vad tycker ni?

http://fav.me/d4h6m58    <-- Större bild med bättre kvalitet

Zabbio
2011-11-24 23:32
0

Gillar stilen och motivet :)

Skulle gärna färglägga den i datorn någon dag - om du ockkså kan tycka att det är en kul ide?

(Just nu har jag dock lite beställningar att göra först)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Monarchy
2011-11-24 23:49
0

Är ingen expert på Anatomi men ser ut som överarmen är aningen för kort och ansiktet aningen stort. Annars har du trevlig stil, lite sago/ comic book aktigt. 

Du borde kanske göra ännu mer att tänka på linje tjockleken, hur du du varierar den jättefint på figuren, att du appliserar det mer på över hela teckningen, eller mer tydligt där det.  Det skulle jag åtminstone gilla.

Zolah
2011-11-25 07:29
0

Du får gärna göra det Zabbio, gillar mycket hur du färglägger så det skulle vara spännande att se resultatet ^^ och tid är nåt jag har överflöd av, så gör det om du känner tat du har tid och lust.

Tycker det alltid är svårt att arbeta med Förkortningar och liknande, försöker utmana mig med olika vinklar osv. Så det är något som är på g ^^  Jag brukar se det som en liten seger om personer inte märker av dom fel jag råkat göra.

Ansiktet vet jag är för stort, men jag blev för nöjd med det för att vilja ändra på det. antingen skulle jag förlora ansiktet eller posen jag hade fått till, så jag funderar OM jag gör en digital version av den här så förändrar jag ansiktet då?

Jag försökte ett knep jag fått lära mig av en kompis , att tjockare linjer får figuren att verka vara närmare än omgivningen, men antar att jag antingen gjorde för många tjocka linjer eller för lite då du kommenterar på det? så himla svårt att finna ballansen ibland >_< Enda sättet jag finner att man kan få mer eller mindre ballans är när man har 'teckning partyn' där man sitter och tecknar tillsammans med andra och har trevligt. För då man kan ju som ändra under processen?

Men tack för kommentarerna :3 skönt att nån har lite mer att säga den här gången ^^ Brukar normalt bara höra att jag tecknar fint :) Förvisso är det ju trevligt att höra men man får inte hjälp att se allt då

förlåt för massa text ._.

Zabbio
2011-11-25 09:39
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag är inte så bra på att ge kritik :)

Här kommer en färgläggning, lite grå och trist kanske, menn….. :) Förminskade huvudet något nu när du själv påpekade det. Tänkte faktiskt inte på det.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Sniff]
2011-11-25 14:07
0

Åh jag blev helt förälskad i alvenSkämsSkrattande

Monarchy
2011-11-25 21:26
0

Har du svårt att rita människor, eller helt enkelt vill bli bättre. Finns "bara" ett sätt som är helt klart bäst. Kroki.  Testa, otroligt användbart om än svårt.

Zolah
2011-11-28 11:59
0

ledsen för sega svar, vi har problem med comhem just nu :/

jo, Kroki har jag varit tvungen att göra ett ex antal ggr. själv tycker jag inte att det är det svåra utan att göra Förkortningar.