är det någon som kan förklara vad som händer?
hej , till er där ute, jag har ett problem.. jag har alltid älskat att rita… men jag har aldrig varit jätteduktig på det, lik mig som många andra så förbättras man, och man ritar med tålamod…. men det är såhära… detta kommer låta jätte skumt… men på kvällarna.. när jag drar fram mitt papper, är det som om jag går in i mig själv… jag ser bara suddigt…. framför mina ögon, men det är som mina händer ritar samkopplad med mitt huvud… jag kan inte se något , för det bildas tårar i mina ögon som droppar ner på pappert.. och när jag är klar,.. så måste jag rysta av mig allt, och då ser jag vad jag verkligen har ritat…. jag kan inte bestämma mig vad jag själv vill rita.. det är något , någon bild från huvudet… jag testade mig idag… jag förstår inte vad som händer med mig.. jag blundade, det var som om jag gick in i mitt huvud.. jag tecknade på pappert med ögonen stängda och jag såg det i huvudet.. när jag öppnade ögonen var allt påplats, inte en enda linje utanför, som man tror att man kan göra när man blundar… jag förstår inte vad som händer med mig.. jag ritade färdigt teckningen… det blev en tjej med långt hår.. det känns som om teckningen blir så verklig.. som om den börjar leva i mitt huvud… jag döpte den efter ''who are u'' snälla är det någon som vet vad detta är ? …
Har du möjlighet att lägga in en bild på den teckningen?
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

ja jag kan fotografera.. det är inte så att den är proffsig.. men jag förstår inte,.. vänta ska gå upp o ta kort..

jag får inte in den just nu.. eftersom internettet på mobilen där jag har den inte vill ansluta… ska försöka ordna detta.. hursom helst handlar det inte om bilden, jag är rädd och vet inte vad som händer
Vill gärna se teckningen :)
Nu är jag inte helt säker på detta överhuvudtaget men eftersom ingen annan svarat tänkte jag att du vill ha någon form av gensvar :) Har hört om mediala personer som använder sig av papper o penna när de "tar kontakt" osv och precis som du förklarar försvinner o sedan är det antingen en bild eller text på pappret. Detta kan även hända andra också men skulle tro att de med större "förmåga" har lättare för det, går säkert att öva sig till det också. Känner du någon annan koppling till bilden? Påminner den om något/någon? Fundera lite över vad det kan betyda, och var inte rädd, det är inget farligt att "gå in i sig själv" som man kan beskriva det :) Du kommer ju ut igen så att säga ;) Hur länge höll/håller processen/processerna på?
Eller är det så bara att du har en förmåga att lätt kunna gå in i ett högt koncentrationsstadie där du förmedlar det du tänker på ner på pappret.
Jag kan få det så ibland, inte alltid men ibland. Och jag tror det är som #6 att man koncentrerar sig så mycket att man inte riktigt lägger märke till vad man faktist ska rita. Det kan bli likadant för mig när jag skriver berättelser, att orden bara flödar utan att jag hinner analysera dem, vilket kan vara bra.
Om jag blir avbruten när jag är såhär koncentrerad, så har jag svårt att fortsätta med bilden, sjukt irriterande! :P
Hade varit kul att se dina bilder, när jag blir så koncentrerad så brukar mina bilder bli väldigt känslomässiga, jag tolkar det som att jag får utlopp för känslor på det viset. :)