Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 6646 ggr
mieeow
0

Drake - kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag försöker att lära mig teckna drakar. Mitt mål är att kunna teckna dem detaljerat på fri hand, jag målar alltså av nu, från olika bilder på internet.

Därför vill jag nu har kritik på min senaste teckning! Själv känner jag att jag skulle skuggat mer, eller iaf så som den ser ut när man skannat in den. Det är lite mer mörkare partier irl. Tassen som h*n håller på stenen skulle varit större, för att få ett maffigare intryck, att han är överlägsen liksom. Hans/hennes vänstra vinge är konstig, men det är lite pga. hur originalbilden såg ut.

En sak jag stör mig på; varför ser h*n inte elak ut? :P

mieeow
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är originalbilden som jag ritade av, den är ju gjord på datorn, vilket gör det lite svårare. Men samtidigt; vilka bilder på drakar är inte animerade/gjorda på datorn? Tungan ute finns t.ex inga foton, tyvärr

Monarchy
0

animerad hur menar du?  Du menar ritad digitalt?

Du borde köpa ett sätt med olika hårdheter/mjukheter på blyertsen så bland annat lägga in mörkare partier, detaljer.

Nu har du inte så mycket Kontraster vilket gör att bilder uppfattas plattare,tråkigare.

carsbo
0

jättecool! för o få den mer aggresiv ut, fokusera på att få taggarna på huvudet att se så vassa ut att bara man petar på dem så börjar man blöda, och ögonformen har en jättestor betydelse!:) jämför ditt öga och orginalens. klorna måste vara större för o få ett aggresivt intryck, samt att den vassa taggen från nosen måste vara tydligare Glad men den är jättesnygg verkligen!

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

mieeow
0

#2 jo, jag har nyss köpt nya pennor. mina förra blev uppätna av mina råttor :P Ja, jag ändrade faktist det till gjord på datorn, hehe.

#3 tack så mycket! ska tänka på det :) Ögonformen är dock rätt lika tycker jag.. mer vinkeln som är skillnad, vilket iofs har stor betydelse :P

mieeow
0

och stenen undertill, någon som har tips för att få den mer realistisk? har sjukt svårt för att teckna stenar/berg och liknande… Får kanske kolla lite bilder, iofs..

Monarchy
0

#5  Ja du får helt enkelt göra som du säger. Titta på bilder. Hur ser egentligen en sten ut, ist för att rita hur du tror att en sten ser ut.
Sen kan kan göra bilden svartvit, höja,sänka Kontraster i photoshop om man vill förtydliga bilderna man tittar på

mieeow
0

#6 mm, det där med ps vad smart.. får testa det :) Tack så mycket!

Zolah
0

finns en jätte bra bok som visar grunden hur man tecknar drakar, som heter just ' teckna drakar' -( ska ha en hemsida också, kan kika på den sedan om du vill ?)

ett tips från min sida är att börja med att lära dig teckna fjäll osv innan du börjar skugga, så du har det säkert på handen ?

en bra grej med är att kolla på hur man tecknar hästar, då drakar och hästar delar anatomin

mieeow
0

#8 det med hästar var intressant… jag ritar aldrig hästar! :P

jag tror jag har sett den boken… bläddrat lite men aldrig köpt den, kanske borde det ^^

tack så mycket för tipsen!

Widerstedt
0

som de flesta säger… mer fokus på skuggor, djup. Lite mer fokus på fjäll. Bra grund, ser potential =)

http://hannawiderstedt.weebly.cm