Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-djur
Läst 2299 ggr
Zabbio
2

En häst för en gångs skull :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger in den här också :)

Vet inte riktigt vad som hände med denna bilden eentligen.. det skulle bli en häst som sprang MOT mig, med lysande man och svans och i en SKOG… vart skogen tog vägen, varför hästen vända och varifrån molngubben kom.. det vet jag inte. Men så ville de bli, så så fick det bli. :)

Vet inte riktigt om jag älskar den eller hatar den.. Jag känner inte riktigt igen mig i den och stilen m.m. känns lite underlig. Men jag kan inte peka på något jag skulle ändrat.. Så jag vet inte. Å ena sidan tycer jag att den är jättebra, å andra så vill jag nästan elda upp den..

Men jag fick testa lite nya tekniker med penseln och oljan och det är nog första gången jag målar en bakgrund i olja. Har nog målat en i akryl nån gång.. :P

Vi får se om det blir något mer med den eller inte, men jag tror den är klar :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

ks.gerbil
0

jätte fin! tycker du ska vara jätte nöjd :) men är inte huvudet lite stort? :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

Zabbio
0

Tack :)

Målade efter ett foto, och de kan ju förvränga proportioner llte. Jag såg det på fotot men behöll det för effektens skull. Fast det blev inte riktigt som tänkt :) Men hela hästen ''krymper'' bakåt. Skulle  haft något mer perspektiv i bakgrunden.. hade jag gjort skog som jag tänkt tidigare kunde träden böjt sig eller förminskats.. stigen kunde varit mer synlig osv :3

ks.gerbil
0

gubben där bakom ger mig en konstig känsla :P jag tycker denn är på något sätt på rätt plats. den ska vara där :) bara nyfiken.. kan man få se kortet?

Gerbil-hemsidan hittar du R

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, han bara dök upp och ville vara med :) Bifogar fotot, det är min travare som är modell :)

Ritade dock bara upp konturer och grundskissen, så lite linjer, skuggning osv försann vid målningen, men så var det ju inget porträtt heller :)