Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 4158 ggr
Zabbio
0

Häst - torrpastell

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hihi, köpte lite torrpastell kritor idag (styckvis, så det blev mest olika bruna nyanser.. xD)

Ett roligt medium, upptäckte jag. Kan jobba lager på lager, smeta, lägga till detaljer, smeta mer, detaljera, blanda färger och nyanser och bygga upp ett rejält djup med vackra, subtila skiftningar :)

Fast jag tröttnade ju lite halvvägs igenom + att det är skum belysning, så det översta lagret är lite grövre än det behövt  vara.. men vem vet, kanske jag fortsätter med den senare ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Flisan2007
0

oj va fint, speciellt hur du fått till ådrorna i huvudet, riktigt bra

Flisan2007
0

vad har du målat på? brunt?? eller vad är det för underlag mena jag nog :-)

SannaHolmgren
0

Jätteskön häst med mycket uttryck zabbio. Var handlade du? Jag vill också köpa torrpasteller styckvis.

Zabbio
0

Tack :) Jag har målat på svart papper. "kopierings kartong", köpt i bokhandeln :P

#3 Köpte det på svenskt konstnärs centrum. Var i deras affär i Kristianstad, men de har en webshop. Kan rekommendera dem - fick väldigt trevligt bemötande både i affären och när jag ringde efter webhandeln för att kolla en sak med leverans. :)

http://www.konstnarscentrum.se/

Affären var lite rörig, men tror att de höll på att ädra om eller nåt just då. Kritorna var snyggt upplagda i alla fall, tyvärr verkar det svårt att se dem i rätt färg i webshoppen, man får gå på namnet.

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra bilden, mest lekt med att blanda färger :) Älskar hur bra det täcker! Allt som är vitt på den är målat i flera lager med mörkt under..

Inte så van vid vita hästar, men det är en rolig färg att jobba med :)

Flisan2007
0

oj, den var riktigt flott.. kanske ett medium man skulle prova torrpastell :-)

Zabbio
0

Ja, prova! Det är hemskt ttevligt att arbeta i :)