Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 2051 ggr
Zynell
0

Hej alla!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag är ny här på Teckna och tänkte att det kan vara lite kul med tips och ideer från er som vet mer än jag. Skrattande

Jag är en 31 år tjej som bor utanför stockholm. Jag tecknade mycket som yngre, men nu har jag haft en teckningsfri period på säkert tio år eller mer. För några veckor sedan fick jag en kick och plockade fram skissblocket igen.

Just nu är jag mest ute efter att lära mig grunderna och försöka bli bättre. Föredrar att rita ansikten (även om ögon, näsa och mun kan vara en ren mardröm Skrattande) och natur. Djur är än så länge rätt svårt och jag är fortfarande rätt darrig på handen.

Jag använder också bara vanliga blyertspennor som jag köpt från en konstnärsaffär, men jag längtar efter att få upptäcka vad för fler spännande saker som finns där ute som man kan använda.

Bifogar en bild jag gjorde för några veckor sedan efter mer än tio års upphåll.

Ha det så bra!

Zabbio
0

Du är ju absolut duktig! :) Och välkommen!

Själv är jag inte bra på ansikten och landskap utan föredrar djur, så tvärtemot :P

Färgpennor finns ju alltid, eller pastellkritor som jag nyss upptäckt :) Bläck, akvarell, akryl osv är andra medel.-. det är bara att testa helt enkelt!

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zynell
0

Tack så mycket! Skrattande

Jag är inte särskilt mycket för färg än så länge. Föredrar att teckna i svart/vitt, i varje fall människor. Natur färglägger jag dock gärna. Gäller bara att hitta bra pennor. Flört

Monarchy
0

Tips är att du ska rita större!  minst a4, gärna a3.  Då får du mer kontroll och kan rita lättare.