Drömmis bilder
Bilden på Hunden Var ju jättebra gjord :)
Vad är det för teknik du använder?
Tackar. Hunden har jag ritat i gimp :)
Villken fin hund, antar at du först kör på en realistisj bild och sedan smetar ut?
Nej, nej jag menar inte så!!! JAg menar att du tagit en bild med tillstånd, sedan tagit ut vissa nyanser ritat och sedan smeteat ut så menade jag…
Förlåt om det verkade otydligt.
Ok, det var bara hur jag TRODDE du hade gjort (så som jag beskrev i inläget ovan)
Jaha, njae inte riktigt så heller, jag hade en bild att utgå efter, men jag har inte tagit ut nyanser :).
Nejdå, ber själv om ursäkt för att jag blev lite irriterad, men har så många gånger fått höra att det bara är en bild jag smetat ut etc. så är lite less på det.
Ok, :) Nej det blev du lite missförstånd, att du bara tagit en bidl och smetat ut ser det inte ens ut som, är man bra som du så tycker jag det är dåligt att få höra en massa skit om att man bara smetat ut..
Hur har du gjort hästen? (den första) Intressant färgval och uttryck, verkligen livlig. :)
Det ser ju faktiskt smetat ut, har själv smetat foton (men då lagt dem som fotomanipulation). Säger inte att du har smetat, men speciellt hunden har ju den stilen. Visar ju bara att de är realistiska i färg och skugga ;)
Har du inte lust att göra en tutorial/handledning av nästa bild du gör? Ta skärmdumpar med jämna mellanrum och skriv lite om hur och vad du gör osv. Vi behöver alltid fler artiklar :)
Eller filma och snabba upp? Sånt är alltid intressant att se.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#10. Ja jag ber om ursäkt för det, missförstod dig helt. Tack så mycket, jo det är rätt jobbigt när folk påstår sånt och är övertygade om att jag inte ritat, men som tur är får jag inte längre så många såna påståenden :).
#11.Tack den första hästen har jag gjort med akvarellpennor.
Jao det håller jag med om, skulle det inte vara för att jag själv gjort den skulle nog även jag fundera lite över om den är utsmetad ;).
Självklart kan jag göra det, verkligen kul att du frågar efter det. Ska komma ihåg det nästa gång jag börjar teckna en ny bild.
Och Stort tack för alla snälla kommentarer, gör mig verkligen glad!
#12 Vad bra, ser fram emot artikeln :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Gud vad du är duktig!!!
Hehe, när jag ritar bilder i photoshop så gillar jag att smeta till kanter och annat för det blir så härlig effekt av det….
Dina bilder tänker jag fortsätta följa, riktigt, riktigt urläckra är dom!!
Kram
Många Goa Kramar
Annisangel
Åhh, vad fin.
Tack för era fina kommentarer <3.
17# Javist kan jag det, du har möjligen inte någon annan bild på missen? :).
Kan ju nämna att jag funderar på att börja sälja bilder, då målningar och inte datatecknade.
Skulle ni vara intresserade av det kanske?
Woow.. Helt awesome :D Duktig du är, och den där hunden är mums :D
Önskar jag kunde rita som du…
Tusen tack :).
och god jul på er alla!
God jul på dig själv! :)
#11 Håller med… Nästa gång du gör en bild som hunden, gör gärna bilder under själva processen… Vore intressant att se……..
hunder är verkligen asfin. shittans. vilka verktyg använder du när du ritar sådana bilder?
jag räknar tre, fyra, fem ljug för mig, ja ljug för mig
#27. Jo, jag tänker ofta att jag ska ta kort under processen, så att man själv också kan se hur man faktiskt arbetar och utveklas.
Men brukar sluta med att man glömmer det och gör klart teckningen ;).
#28. Tusen tack
Mennar du nr#1 eller nr#21? nr#1har jag gjort i gimp, med hjälp av penselverktyget samt lite utsmedningsverktyg för jämnare kanter och färger. nr#21 har jag gjort på ett a4 papper med blyerts pennor :).
#29: den första :) den är verkligen jättefin. jag förstår inte hur folk kan göra såna bilder som är utsmetade. när jag gör mina illustrationer jobbar jag mestadels i adobe illustrator och mus, haha
#30.
tack, haha jadu några timmar framför datan så voíla ;).
Jaha, visste inte att man kunde teckna i adobe, har bara sett det som skrivprogram :p. Är det bra att teckna i?
#31: jag tänkte lägga upp en illustration som jag började jobba med nu ikväll. det kommer dock vara lite WIP men det kanske inte gör nåt?
adobe har ju en mängd olika produkter för olka saker. adobe är nog mest käns för photoshop och bildredigering, men i tex illustrator så är det gjort för att man ska kunna rita. vet dock inte hur det fungerar med pentablet. jag har inte provat min.
men man sätter ut en massa ankarpunkter och man sedan kan böja åt alla möjliga håll :)
jag tycker att det fungerar bra för mig för tillfället. har hållt på i det programmet av och till i ett år och nu när jag satt och kollade på andras teckningar vart jag sugen på att illustrera igen, haha
#32.
Såg det, ser ju grymt bra ut. Har alltid avundats alla de som kan rita människor bra, så får väl säga att jag är lite avundsjuk på dig ;).
Ajuste ja, det är ju dem som har photoshop, har alltid förknippat det som ett skrivprogram eftersom vi använde det i skolan. Men man kanske skulle ta och testa på det, är alltid spännande att testa nya programm :).
Haha ja, man blir verkligen taggad när man kollar in på tecknarsidor som denna.
#33: tack :) dock tycker jag inte att jag är speciellt duktig. näsor och munnar är ju det värsta som finns. vet dock inte alls hur jag ska fortsätta efter skuggningen.
testa på :) de har ju en gratisversion av senaste versionen som man kan ladda ner gratis i 30 dagar :)
#35: jättefin. vill också kunna rita hästar bra
Tackar! Är bara att träna så kommer du säkert kunna det :).
Jag har ju fördelen att ha egen häst och lär mig därför hur de rör sig, beter sig etc. snabbt ;).