kritik på stegring
Hm.. det känns inte som att anatomin riktigt blev rätt här.. :) Det närmsta frambenet tex; vid ''armbågen'' vill jag egentligen se det nästan underifrån, men sen kommer underbenet och bryts i sidled av knäet.
Var möts halsen och bringan?
Jag har också svårt att se bröstkorgen.. och vinklarna lite i allmänhet. Nästan som att kroppen är helt från sidan på vissa detaljer men ämnad att vara snett framifrån, lite granna som egyptiska siluetter :)
Bakbenen har jag svårt att kommentera då de inte finns :3
Gillar uttrycket och kan se vad du vill ha fram med bilden. Är den tänkt som en serie-liknande stil så kan mycket av det anatomiska vara förlåtet, och då är det inte mycket att anmärka på. Men söker du realism kan det tålas att tänka på framben och bröstkorg :)
Jag lånar gärna din bild och ritar en skiss över den, på hur jag hade ändrat. Om du vill?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
nej när jag såg den på bild sen så kände jag också att det var något som inte stämde. främst bogen, frambenen förstår jag inte hur du menar med :P bakbenen ser för avslappnade ut, jag skulle vilja få till så att man ser att hästen faktiskt väger runt 500 kg på bakbenen och inte så rakt o prydligt som på en mylittlepony docka.
du får gärna skissa över om det kan hjälpa till :)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Det närmsta frambenet; du har ritat bålen/magen på hästen nästan framifrån, men sen lagt bogen och frambenet som om de syns från sidan :)
Antingen får de vrida sig inåt över det andra frambenet (korsa mittlinjen av hästen) men då måste de göra det från bogbladet ut till hoven, eller så får det stå utåt/framåt mer, vilket är mer naturligt. Som det är nu ser det ut som om delen ovan knäet går framåt (mot oss) men delen uder knäet går åt sidan och korsar. Det är bara det att hästar inte är så rörliga i sidled på knäna, speciellt inte i utsträckt läge :)
Bakbenen syns ju inte, så de är svåra att göra nåt åt. Åtminstone inte utan att skugga - spända muskler kan visa på ansträgningen av vikten. Men det lättaste sättet är att låta hästen böja lederna och vinkla benen lite - framförallt nere vid kotorna/hovarna.
Jag har ritat dit bakbenen lite snabbt, de är inte helt proportionerliga (för korta) men iaf.
Det röda är underliggande skelett, och de blå är konturerna som jag hade ritat dem :) Visade även lite var bröst muskulaturen kan finnas ungefär.
Egentligen ska den nog ha en tjockare mage - hästar är smalare framtill än baktill i bröstkorgen, sett uppifrån när de står vanligt. Så basen på bröstkorgen borde vara bredare. Men det ser mer macho ut om man fuskar lite med den detaljen ;)
va fin den blev. tusen tack
Ingen orsak :) Ser du vad jag menade med frambenen?
japp, vad var det för linjer som du flyttade på? förutom frambenenet, det är ganska tydligt 
#6 Hehe
Egentligen bara bröstkorgen :) Du kan fortfarande se den grå orginal linjen både vid rygg och buk. Gjorde bröstkorgen större.
Musklerna mellan frambenen är nedflyttade. Halsen börjar inte vid "Y"-formen som syns utan ngn ''decimeter'' högre upp ungefär.
Halsen har jag pillat på, men är inte säker på at dt egentligenbehövdes, det är mest at skilja på bröst och hals som ska till :)
Bakbenen fanns ju inte med, de gjorde jag om helt.