Ge gärna kritik!
Jag älskar bild 5! Grymt snyggt djup!
I want to be like the patronsaint of reality.
Älskar första bilden, om det finns några "fel" på den så gör det absolut ingenting för helheten är "perfekt"
bild två är ett fint ansikte, lite osymetriskt men det är ju bara charmigt, lite för mycket skuggningar för min smak dock och halsen ser inte rätt ut.
bild 3 lyser ungdomskärlek, gillar den bilden men den ser inte klar ut
bild 4 jätte fin, men jag saknar ett avslut upptil
bild 5, jätte fina läppar, jag skulle nog lägga till strecken mellan näsan och munnen för att få den att se mer klar ut, om du förstår vad jag menar?
minavitas.wix.com/kennel
du är fantastiskt duktig :) det finns ju lite saker att slipa på men de är verkligen inga stora detaljer, den största som jag kan komma på är mer skuggning för att få en ännu mer levande känsla :) de kommer vara grädden på moset lixom. du verkar vara extra duktig på att få till liv i ögon!
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Fina arbeten! Den första tyckte jag var helcharmig 
Men du ville ha synpunkter och då ska jag ge dig rådet att försöka vara bestämd varifrån det starkaste ljuset kommer. Tänka på att göra skuggorna i fina övergångar, alltså inga skarpa linjer. Var heller inte rädd för att göra dager och även låta övergången vara väldigt mjuk.
När man tecknar porträtt så är det bra att ha olika pennor som ger olik svärta. Man börjar med den hårdaste och slutar med den mjukaste.
Tack snälla för all kritik!:) Jag älskar att få veta lite hur andra tänker om det, på så sätt är det ju lättare att lära sig:)
Jag har väldigt svårt för skuggning om jag ska vara ärlig, jag vet inte hur jag ska få det jämnt och fint:)
Medarbetare på Skolios Ifokus.
Vad gäller skuggning så använd fingrarna! Men var mycket noga med att inte ha något fett på händerna för då blir det fläckar.
Testa med att rita några linjer med olika mjukhetsgrad. Försök sedan att sudda ut dem med hjälp av fingrarna.
Det finns också något man kan köpa på konstnärsmaterial, en slags "papp-penna" som man kan sudda med.
Man kan också använda sig av suddgummit. Om man först lägger på kraftiga partier, så kan man göra "hightlights" i dem med suddgummit.
Ja jag har både näsdukar och stompfar, men vet inte riktigt hur jag ska dra strecken för att det inte ska bli sträckigt:)
Har du ritat av något foto/bild på bild 1? Eller gjorde du det "bara från huvudet".
#12 jag har ritat av en bild. #13 tack så mycket!:)