Teckning iFokus

Teckning

Etikettmaterial-och-teknik
Läst 1712 ggr
Misspic
0

Ritplattan krånglar!

Hej!

Jag har haft min Ritplatta i snart 2 år, och nu vill den krångla, tryckkänsligheten funkar inte i mina Ritprogram. dvs Paint tool SAI och photoshop, men den funkar om jag skriver i msn, jätte konstigt!
Dessutom har höger-klick knappen bytt plats med den andra knappen. Det mest konstiga är nog att själva muspekaren som annars är en pil, blir till en prick när den vill krångla.

Jag har en trust Ritplatta btw.

Hjälp! Rynkar på näsan

Zabbio
0

Jag gissar att du testat att installera om drivrutinerna, starta om datorn osv? :) (inte nödvändigtvis i den ordningen)

Trust borde ha en hemsida med de nyaste drivrutinerna.

Annars får  jag säga att jag inte hört om många Trust plattor som levt i 2 år, så det kan helt enkelt vara så att den gått sönder. Men testa nya drivrutiner.

Krångar den lika mycket om du startar ritprogrammet innan du pluggar in plattan, eller om du gör det efte?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Misspic
0

Jag har provat installera om den två gånger . :(

Och den krånglar lika mycket vad jag än gör, +att om den hade funkat om ja koppla in den när ritprogrammet var igång så hade den inte funkat ändå eftersom att den måste vara i för att programmet ska fungera till 100 med tryckkäsnlighet.

Jag tror jag ger upp på den och köper en wacom x.x

Zabbio
0

#2 Vad trist, tyvärr kommer jag inte på så mycket annat man kan göra :/

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zolah
0

jag hade problemmed min ^^; slutade med att jag försökte öppna den och tadaaa… den funkade igen med känslighet och allt, det som fick smällen var att knapparna på pennan gick åt fanders men ja använder dom ändå sällan. du kan ju kolla vad en ny penna kostar, kan ju vara det?

Misspic
0

Hm, jag har redan  beställt en ny ^^

tack ändå ^^