Föl teckning
En bild jag ritade ihop sent igårkväll. Blev bjuden på födelselunch idag oco det fick jag veta i fredags - jobbade både fredah och lördag sent så min enda chans var att börja rita bilden på lördag kl. 22.. i morse pilade jag iväg för att köpa klarlck (istället för fixativ) och ram. 9 minuter på Ikea (och lyckades impulshandla två stekpannor..), det är nästan rekord :P
Men den blev klar :)
Tyvärr blev det fel med bakbenet, men jag ska fixa till det senare - får ta med kritorna till kompisen nån dag och måla över.
Här är fölis if. Det heter Lily of the valley och är ett numera 2 år gammalt shettisungsto. På bilden är det lite yngre :P Ritat med torrpastell. pappret är 50x70cm.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
jättefin!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Tack :)
#2 Det är en shetlandsponny.. den HAR långa ben :P
Fast pga misstaget med bakbenet så blev även det närmsta bakbenet för tjockt, vilket gör att det ser kortare ut. Men det rättar sig nog när jag fixat till bilden :)
har ingen aning om hur orginalet ser ut, men såhär så är det några saker ja kan se
närmsta bakbenet är lite tjockt som du nämner. de känns väldigt brett också, var det så på bilden? det är som om det bortesta bakbenet inte sitter fast på hästen.
sen har det hänt något vid ögat på huvudet, det är lite snett, som det ser ut i alla fall.
men du är helt otroligt duktig på skuggor och olika tekniker.. är avis! svansen ser jättelockig och mjuk o verklig ut..
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Tack för kritiken :)
Som sagt, det blev fel med bakbenen. Det som hände var att jag - trött som jag var - fick dit mammans ena bakben. Vet inte riktigt hur jag lyckades se fel, men fel blev det. Fölet står egentligen med bägge bakbenen jämfota så att det ena knappt syns. Med ''fixa till'' menar jag att jag kommer få måla över det andra bakbenet helt med nån mörk färg. Och rätta till det närmsta så att det blir två. Jag hann inte göra det i morse och hade inte kommit på exakt hur jag skulle fixa det då heller. Men jag får ta med kritorna till kompisen och ordna det där en dag :)
Ögat är lte föligt halvstängt, kanske därför det ser snett ut? Sen tiltar hon huvudet en aning.. jag tycker faktiskt inte att det verkar snett :)
Ungefär så här tänkte jag lösa det (bifogade bilden är redigerad i photoshop, det blir mer matchande på riktigt och antagligen snyggare avtonat med ljusa färgr m.m.)