Hjälp med mer levande bild
Jag skulle säga att du borde lägga till lite glans i ögonen. Tänk dessutom på att det man ser av ögonen är en liten bit av en sfär, så skugga lite med avseende på det, inte bara hur det runt omkring skuggar ögonen (för den verkar du ha fått till bra)
Lycka till!
Tycker att det är bra att du vågar skugga och rita! :)
Mitt tips är lite tråkigt, men.. titta på foton. På riktiga djur, och måla av det. Eller öva bara på detaljer kanske, rita tex ögon, kolla hur blänket ligger i olika ljus, hur formen och skuggorna ändras i olika vinklar. Nästa gång gör du likadant med en nos, sen öron, kinder, panna osv. Och naurligtvis hela ansiktet också emellanåt, men det kan vara lättare att se och orka hålla koncentrationen om man emellanåt enbart fokuserar på en viss detalj :)
Bestäm en punkt ljuset kommer ifrån, och tänk dig hur det lyser upp allt som ligger närmast eller sticker ut, men inte de delar som är vända bort från ljuset eller skyms av andra bitar. Ige - se på foton, försök se vart ljuset kommer ifrån och fråga dig ''hur ser jag det?''Kolla hur skuggor och ljus är, vilka färger gömmr sig i skuggan? Är färgen/pälsen blekare i en viss del av ljuset/skuggan, eller mer färglad och mättad? osv.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Tack för tipsen, ska absolut sätta igång att träningsmåla på detaljer!
Nu bara älskar ja ju dessa lite orealistiska bilder, dvs de som är lite mer "tecknad" än verklig. Jag vill att bilden ska se mer levande ut, men vill inte att den ska vara allt för nära "verkligheten" heller.
Utan lite mer åt "Skrotnisse" hållet eller vad ja ska säga =)) oj, kände att de kanske blev en dålig förklaring men vet inte riktigt vad en sån stil kallas =))
#4 Du har en poäng i de du säger!
#3 Om du är ute efter den stilen tycker jag att du har kommit en bra bit på vägen, för stilen i bilden för verkligen tankarna till Skrotnisse 
Vilken fin!