Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1576 ggr
Juliasundstrom
5

Ett porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte så jättenöjd över resultatet men det får duga:)

Ni får gärna ge kritik!

Ps, är medveten om att ögonen ser ut att skela lite;)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

21Guns
1

Jättefint! :)

Tycker dock att det finns för lite Kontraster, de mörka skuggorna borde vara mörkare för att få mer liv i bilden. :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

Zabbio
0

Väldigt fint :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Juliasundstrom
0

Tack så mycket båda två!:)

#1 Jaa det har du nog rätt i! det är nog det som saknas:)

carsbo
1

jobba ännu mer med skuggorna, ger mer liv :) du har jättebra grund men måste våga att använda skuggor mer.

bifogar en bild jag skuggade, hoppas den visas (har problem ibland med uppladdning)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Juliasundstrom
0

carsbo- Tack så mycket! jag har precis som du säger problem med att våga ge mer skuggor. Jag är rädd att jag ska förstöra allt om jag gör det för mörkt, men det handlar om övning antar jag:)

Hästen du gjort är helt fantastiskt! Allt är så himla fint gjort och skuggningen är super!

carsbo
0

#5 jag var också rädd att ge skuggor i början, men med hjälp ifrån iFokus och min bildlärare så vågade jag mer och mer. för mig gick det inte ifrån ingen skugga till massor, det gick i små steg, men jag har märkt nu efter alla teckningar att ju mer man skuggar desto finare blir det.

tack för de fina komplimangerna Glad det är alltid uppskattat! självklart finns det massor att jobba på för mig med, bifogar en bild på min senaste människoteckning, är sämre på dem, du är bättre på det!

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Juliasundstrom
0

Ja men det är precis som du säger, man får ta lite i taget. Jag skuggar tex mer nu än innan, men fortfarande är det inte tillräckligt:)

Du är ju visst jätteduktig på människo porträtt! Jättefin verkligen! Jag älskar sjalen runt halsen också!

Tecknisen!:)
0

Jättefint!

Juliasundstrom
0

#8 Tack så mycket!:)