Johans bilder (mest digitalt)
Hej!
Lägger upp lite grejer här. Fritt att kommentera, kritisera!
Allt digitalt är gjort i Photoshop CS5 med Wacom Intous 4.
/Johan
Fastnade framförallt för drakfighten (#7), stämningen, ljuset och hela uttrycket fick ögonen att stanna till lite extra på den :)
Tycker även om leken med ljusriktning osv i The porch, men det är något med formerna på mannen och hästen som inte riktigt känns rätt, för mig.
Alla bilderna har en mysig stil, och de med fotoreferens är ju väldigt välgjorda :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Tack!
Kul att du tycker om fighten, gillar inte den alls själv… tycker den är alldeles för stel! Men jag orkade inte pilla vidare på den.
Ja, hästar är knappast min specialitet.. Får jobba på det! Gillar hajar bättre. 
/J
#12 Får känslan av att fighten stannat upp en sekund, en tvekan, ett dödläge innan riddaren hugger och draken(av nåt slag?) rullar runt i försvar. Men jag gillar det :)
Tror att det som stör mig med formerna på hästen och mannen är att de är aldeldes för lika mina egna grundskisser, sån't jag kan göra för att leka med ljuset men inte riktigt orkar måla detaljer eller ens konkreta former eller rätta till vissa saker. Utan bara vill fånga känslan.
Hajar är vackra, och undervattensbilder lite speciella :) Hade en period när jag ritade mycket delfiner.. fast de såg mer ut som späckhuggare på den tiden.. x) Men hajar har jag aldrig ritat så mycket själv. Är nog mest hästar för mig :P
omg, måsta säga att #10 var helt.. gorgeous. åh, den skulle jag lätt vilja ha som en stor tavla
jag räknar tre, fyra, fem ljug för mig, ja ljug för mig
#14 Oj! Smickrande! tack! :)
Skitsnygga bilder! Är mycket impad, kanske då jag själv är så dålig på färg digitalt ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tack!
Snygga bilder :) Gillade drakfighten.
Den där "trollskogen" gav mig bad feelings xD
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Brugden och Devin är mina favoriter!
Sajtvärd på Iller.ifokus
hehe, fattas en häst på båten ;)
Snygg tavla, ljuset ligger verkligen fint mot skorstearna och i fönstren.
Tackar!
AV någon anledning visas inte vissa bilder helt plöstligt? vanliga .jpeg..
Mod?
Riktigt snygga! förstår inte hur du får till 3D effekten så jäkla bra :) Känns som att man är i bilden, eller står vid ett fönster och tittar ut på den :)
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Trevliga skisser :)
Vet tyvärr inte varför bilden inte syns. Fungerar iaf att klica på den.
# 27 OK. bra att det funkar iaf.. tack!
#26 tack! mja.. det handlar bara om att träna på perspektiv. ;)
Hur arbetar du, kalerar du eller kör du fritt eller bild på sidan om?
Skisserna dina var riktigt feta, dom gillade jag mest.
jobbar,ska du jobba inom detta?
Hej, nej usch kalka är det sista jag skulle göra. där det står fotoref har jag ref-bilder på annan skärm/bild/bok. resten är fritt eller från naturen.
Nope, började en spelgrafiker-utbildning, men hoppade av.. Vet inte riktigt vad det blir, professionellt sett.
#3 oh gud, den var ju riktigt läskig! älskar ljuset och djupet i den :D
åhh så fina alla var! du får verkligen till det!
du är så sjukt duktig! min absoluta favorit är #5, den är så välgjord och så fina mjuka färger! det mjuka i färgerna och hajen gör det till en bild som jag tycker extra mycket om mot dina andra bilder. alla är väldigt bra gjorda! hur länge har du hållit på?har du gått kurser och sånt eller lärt dig själv eller hur man säger
hoppas att du även i fortsättningen visar dina verk för de är så grymt fina!
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
tack så mycket!
Ritat har jag gjort sen jag kunde hålla en penna. Digitalt lite mer än ett år. Nope, inga kurser.
/J
häftigt! då finns det alltså hopp om att bli duktig även fast man inte gått på en massa "viktigpetter" kurser 
Självklart. Öva öva öva… det är melodin.
Nummer 9 The Porch, den är helt underbar. Jag gillar den väldigt dova mörka bilden med den starka kontrasten av lågan. Mycket fin!
Underbara skisser också! 
#36 Skitsnyggt! :D
Jäklar vad fina bilder, du är jätteduktig!
Åhhhh blev tok kär i din skissade båt och kapten! Riktigt snygga bilder!
I want to be like the patronsaint of reality.
Tack för alla kommentarer!
tack!
Och för den marinhistoriskt intresserade är det inte vilken båt eller kapten som helst inte!

#45 hihi de vet vi nog alla vilka de är 
Personligen så älskar jag ju att segla på stora båtar och även bilder med marint tema fast i annolunda stil :) Så dessa bilder var underbara. Gillar även segelbåten/skeppet i viken :)
Snyyyggt!! :D
coolt.. gillar lilla papegojan :P
#48 Grymt snygg!! Speciellt hur du har fått till rustningen och papegojan!