Teckning iFokus

Teckning

Etikettoff-topic
Läst 997 ggr
Zabbio
1

OT - Kamp mot bensinpriserna!

Version:1.0 StartHTML:0000000167 EndHTML:0000002799 StartFragment:0000000451 EndFragment:0000002783

Det är dags att protestera mot bensinpriserna! De ska snart upp i 18kr litern, och de är redan för höga! Förra året försökte man starta en kampanj genom att inte köpa bensin vissa dagar. Det gjorde föga nytta eftersom man bara flyttade lite på när man handlade, men konsumerade ändå bensinen. Vi får vara smartare! Någon kom på att om vi helt bojkottar de största bensinbolagen – Statoil och Preem – så måste de sänka priset och därmed starta ett priskrig! De tjänar multum på vår bensinförbrukning, även om skatten gör sitt till för att höja priserna. Stöd oss på glesbygden som måste ha bil! Stöd kollektivtrafiken som blir dyrare i takt med bensinen. Vi kan göra något, om alla hjälps åt! En riktad attack där det svider mest – i plånboken.

När priset höjdes till 10kr sa de att oljan var på väg att ta slut. Det säger de inte längre, men de höjer ändå priset…

Kom igen, visa att vi inte tolererar det längre. Bojkotta de största bolagen, tvinga fram ett priskrig och se till att vi sänker priserna NU!

Detta ska egentligen mailas – så maila till de du känner, sprid det på facebook, sprid det överallt. (min mail-lista har försvunnit) Vi måste nå de som använder Statoil och Preem, ju fler vi når desto större slår vi.

Kom igen! Det ÄR möjligt! Även om du inte tror att tillräckligt många kommer nappa (trots att ingen är glad över priserna) så låt inte dig själv vara den som bryter kedjan och chansen att klara detta! DIN insats är lika viktig som min!

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

carsbo
0

det jobbiga är att alla går runt och tänker "även om jag gör det så kommer inga andra göra det så det blir ingen skillnad" så det blir som en ond cirkel.

menar personen att vi ska helt sluta köra bil? hur kommer jag då till skolan Tungan ute

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Zabbio
0

Det är just det negativa tänket som sätter käppar i hjulet.. :/

Nej, personen menar bara att du inte ska tanka på Preem och Statoil (för de är störst och har bäst makt att påverka resten av marknaden) utan välja  andra bensinstationer :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.