Ian Somerhalder
Hejsan hoppsan!
Skulle vilja ha lite kritik på mitt porträtt av Ian Somerhalder. :) Tror det är det är det andra porträtt jag verkligen jobbat med för att få det så likt som möjligt, blev riktigt nöjd faktiskt.
Vet redan att ögonen är lite för små, skulle kunnat jobba mer med att "sudda ut" vissa linjer också - men annars? :)
Dålig bildkvalite och vinkeln blev lite skum, men den är tagen med mobilkamera. ;)
Väldigt snyggt! :)
Kanske kan jobba lite mer med skuggorna för att få lite mer liv i den. I relation till ögonen till exempel så är resten väldigt ljust, men det är något man måste jobba på och jag kommer ihåg att jag vågade inte göra så många mörka skuggor (eller ljusa highlights för den delen heller).
Ögonen var jättefina, men som du säger lite för små.
Fortsätt att teckna mycket och öva, du är verkligen duktig! :)
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
Bilden var verkligen bra gjord, men som ovan säger är den aningen för ljus jämfört med ögonen. Våga jobba lite till med Kontraster, det ger mer liv i bilderna :) Måste bara säga att jag är jätteförtjust i munnen! Tyckte den blev riktigt bra :D men som sagt, lite mer Kontraster så blir den snäppet vassare. Och fortsätt teckna, du har stor talang!
#1 tack så mycket! :) stämmer att jag inte riktigt vågar göra skuggorna så mörka, anledningen till att ögonen blev så mörka som dom blev är förmodligen för att jag känner mig mest säker på just ögon. :) #2 tack! :) blev riktigt nöjd med munnen faktiskt :) vågade inte göra den för mörk dock när själva ansiktet blev ganska ljust. :$ Ska absolut jobba vidare på min teknik och försöka göra skuggorna skarpare nästa gång! :)