blyertshäst - Have i created a monster?
jag har tagit upp mitt skissande, tror jag slutade 2006 med att försöka skapa något seriöst.
jag vet dock inte om jag vill kalla mina skisser för seriösa ännu, jag dödar lätt intressen genom att ställa för höga krav på mej själv så just nu har jag inga krav alls på mej själv.
Det enda jag någonsin kunnat skapa hyfsat är hästar, därför faller potten givetvis på dessa djur.
Jag vill ha konstruktiv kritik på den här skissen, min scanner ljusade upp den så skuggningen (som jag inte alls vet hur den bör vara) är skarpare och mörkare IRL. Jag får inte riktigt till skuggningen på halsen, jag vet liksom inte hur jag vill skugga den för att få den att se realistisk ut. Sen har jag även skuggat rätt hårt under ganaschen, jag ville liksom se hur det blev, det blev dock alldeles för hård skuggning som nog alla ser.
Jag har inte papper nog att skapa en kropp (kan vi ju skylla på iaf
)
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Jag tycker den ser riktigt bra ut! Påminner lite om Lena furberg tycker jag ;) men en sak förstår jag mig inte på, manen. Står den rakt upp? Eller är det en stubbman sett från sidan? För isåfall borde man se lite av det platta, om du förstår vad jag menar :) Det enda jag kan påpeka med skuggningen, är under ganaschen där skuggan borde följa den lite mer inunder, så det är mörkt runt hela den skuggningen du har vid halsen nu. Annars är det inte så mycket att säga, tycker den är riktigt bra :D Tycker verkligen du ska göra en kropp, så pass duktig som du är!
manen ska stå rakt upp, ska jag vara helt ärlig har jag aldrig lyckats med varken svans eller man så denna orkade jag inte lägga ner någon tid på och skissade bara dit lite hastigt.
Tack för kritiken :)
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
den har ett bra och klart uttryck, men försök att rita större + att de inte har den stora musken där bakom munnen. och örat sitter inte ihop med pannan, du får söka på google på angry horse eller något och titta på ett utav deras öron, hur det ser ut :))
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Bra jobbat, ser gärna en hel häst :P
Tips är mest att se på bilder på hästar med olika minspel så ser du hur musklerna samarbetar, vilka som späns och framträder eller sträcks ut och stramas åt. Ibland kan en avspänd/utsträckt muskel synas mer pga huden runt den späns, och så blir de ju lite tjockare när de drar ihop sig och används.. det är egentligen bara att titta på hästar i verkligheten och bilder för att lära sig det :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.