Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 4644 ggr
[Vytheti]
2012-03-11 14:18
0

Here we go..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har velat lägga upp något här sen jag kom med men inte riktigt haft modet eftersom alla är så fruktansvärt duktiga här.

Men sen insåg jag att alla har sin stil så jag lägger upp ändå för lite kritik.
Skaffade min Ritplatta för inte alls längesen och har än så länge bara hunnit med ungefär två bilder.

Tigger lite kritik så jag vet vad jag kan bättra på, målar i Gimp men har Photoshop elements också. 

Vad tycker ni?

Skrattande

[Vytheti]
2012-03-11 14:19
0

Åh, och så en tösabit jag knåpade ihop. 

Min stil är lite halvslarvig, men det är meningen, bara när jag sitter med papper och penna jag orkar vara precis, haha.

Swemoto
2012-03-11 15:01
0

Cool stil, riktigt häftigt.

"Swemoto"
Niklas Gustafsson
www.0951.n.nu

Hanna
2012-03-11 17:01
0

Gillade bilden på tjejen! :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

21Guns
2012-03-11 17:31
0

Du är ju jätteduktig! Gillar båda bilderna! :)

// Elin :)

"I think therefore I am" 

- Descartes

[Vytheti]
2012-03-11 22:03
0

Åh vad uppmuntrande, tack så mycket! Trodde min stil skulle bli totalratad av någon anledning, haha. Är så darrig på handen.

carsbo
2012-03-12 11:20
2

nä de ska du inte behöva vara, du är ju duktig! övning ger färdighet och en nypa kritik(med både bra och dålig kritik) ger resultat.

nu är inte jag speciellt duktig på människor men jag kan ju nämna det jag ser.

överlags ser allt bra ut, ögon är lika stora osv. går man in på detaljer kan man hitta mindre saker som att ena ögonbrynet kanske är lite kortare än det andra? och näsan kan du jobba vidare med genom att antingen googla eller utuba efter how to paint a nose. där kan du få lite tips.

det finns inget annat jag riktigt kan peka ut på, kanske tipsa om att jobba mer med skuggor om du vill ha lite mer liv i ansiktet

var inte blyg och visa gärna upp fler bilder. du kan ju alltid välja mellan att lägga upp dem bara för att visa upp, eller om du vill ha kritik på dem. vi här ska ju inte bara peka ut det dåliga utan också ge massor av uppmuntran för att få personerna att hålla i sitt intresse om att teckna :)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

[Vytheti]
2012-03-12 16:05
0

#6 Tack för jättebra kritik! Det var trots allt det jag bad om. Vill ju veta vad man ska bättra på osv, ska försöka utveckla mina näsor bättre :)

Får se om jag målar något mer, i så fall delar jag med mig här!

carsbo
2012-03-12 18:01
0

#7 det tycker jag du ska göra du är ju duktig :) som du sa dela gärna om du tecknar mer

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Huttan
2012-03-12 19:37
0

#1 Jag gillar verkligen hennes ögon! Hon har ett tydligt uttryck :)

En sak bara; det du skuggat nedanför halsen är jag inte helt säker på vad det är? Om det är nyckelbene så ser det lite mer ut som såhär; (det här benet är eeextreemt påverkat av stil på den som ritar.. vissa drar endast ett litet streck, vissa framhäver endast gropen och andra gillar att utelämna helt. Lite upp till dej)

[Vytheti]
2012-03-12 21:55
0

#8 tack så mycket, det ska jag så fort jag skaffat mig en ny dator :) #9 erkänner att det ska föreställa nyckelbenen.. Älskar nyckelben, men hatar att rita dem. Tusen tack för att du visade hur det ska se ut, ser så mycket bättre ut! Får rätta till det så fort jag kan. :]

[Vytheti]
2012-04-15 21:20
0

Meep, nu har jag en fungerande dator och tänkte väl dela med mig av lite skisser då och då. :) Målar I photoshop elements och artrage. Denna målade jag i artrage, med blyerts inställningen. Vet inte vad jag tycker än, men å andra sidan - det vet jag ju aldrig. Oskyldig

[Vytheti]
2012-04-15 23:01
0

Och så en liten alv.